۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۹۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ دسته: تولید کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

خودروساز چینی BYD به دنبال گسترش تولید خودروهای برقی در ایالت متحده آمریکا است. همچنین این خودروساز قصد دارد تا صادرات قطعات منفصله خودروهای برقی به آمریکا را گسترش دهد. خودروسازان چینی توانسته اند به تولیدکنندگان پیشرو در عرصه تولید خودروهای برقی تبدیل شوند و در این زمینه با کشورهای اروپایی و آمریکایی رقابت نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد ناوگان حمل و نقل عمومی در چین به سرعت به سمت خودروهای برقی در حرکت هستند و تعداد خودروهای با سوخت فسیلی رو به کاهش است. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲، فروش خودروهای الکتریکی ۱۹ درصد رشد نماید و میزان تولید خودروها برای ناوگان حمل و نقل عمومی به ۲۶ میلیون دستگاه برسد. چینی ها علاوه بر افزایش تیراژ تولید خودروها در داخل به دنبال گسترش محصولات خود در بازارهای صادراتی هستند.

تأمین قطعات خودروهای برقی در آمریکا توسط خودروساز مطرح چینی

در این باره گروه خودروساز چینی BYD اعلام کرد که قصد دارد به تولید خودرو و تأمین قطعات آن در ایالت جورجیا و شهر آتلانتا در جنوب آمریکا بپردازد. خودروسازان چینی در سال های اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه تولید خودروهای برقی انجام داده اند و توانسته با رقابت با دیگر خودروسازان جهانی، به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه تبدیل شوند.

مدیر گروه خودروساز BYD اعلام کرد که به دنبال تأمین قطعات خودروهای سنگین از جمله اتوبوس های حمل و نقل عمومی در ایالت متحده آمریکا است.

کاهش آلودگی هوا نتیجه رشد تیراژ اتوبوس های حمل و نقل عمومی

بابی هیل معاون آمریکای شمالی خودروساز BYD با بیان این نکته که این تولید کننده چینی به دنبال گسترش خودروهای با فناوری سوخت بالا در ایالت های آمریکا است، گفت: با رشد تیراژ خودروساز چینی BYD در آمریکا شاهد بهبود کیفیت هوا در این منطقه خواهیم بود.

هیل ادامه داد: این شرکت خودروساز به دنبال این است که به عنوان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان قطعات خودروهای برقی  شامل کامیون ها، اتوبوس ها و تاکسی ها در این منطقه تبدیل شود.

کاهش ۴۰ درصدی گازهای آلاینده گلخانه ای با توسعه خودروهای الکتریکی

معاون آمریکای شمالی خودروساز BYD در ادامه تصریح کرد: گسترش وسایل نقلیه الکتریکی متوسط و سنگین در شهر آتلانتا موجب می شود تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای در این شهر آمریکا تا سال ۲۰۲۰، به میزان ۲۰ درصد کاهش یابد. همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با افزایش تیراژ تولید خودروهای برقی گروه BYD پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰، میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

لازم به ذکر است گروه BYD به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی سبک و سنگین در آمریکای شمالی مطرح است.

توسعه خودروهای برقی راهکار کشورها برای مقابله با آلودگی هوا

کشورهای مختلف اروپایی برای گسترش تولید خودروهای الکتریکی و سایر خودروهای کم مصرف، سرمایه گذاری ویژه ای را در بخش تحقیق و توسعه با هدف مقابله با آلودگی هوا در دستور کار قرار داده اند.

به عنوان نمونه بریتانیا در راستای کاهش آلودگی هوا، از سال ۲۰۴۰ استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی را در این کشور ممنوع کرده است. این کشور به منظور ترویج خودروهای الکتریکی و با مصرف سوخت پایین در کشورش تا سال ۲۰۲۱، ۱ میلیارد پوند بودجه و ۲.۵ میلیارد پوند سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هزینه خواهد کرد.

منبع: چاینادیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.