۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۷۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ دسته: مالیات
۰

محمدی نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از گذشته در بحث مسائل اقتصادی، هیچ وقت با سوداگری‌ها مقابله نشده و عمده مفسده‌ها در همین حوزه بوده است، گفت: راهکارهای درست جهانی مانند اخذ مالیات بر عایدی سرمایه برای مقابله با سوداگری وجود دارد و مجلس هم در این زمینه بایستی قاطعانه کمک کند تا در نهایت بتوان اقتصاد را به سمت و سویی صحیح جهت داد.

داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با لزوم مدیریت نقدینگی ایجاد شده در اقتصاد کشور گفت: نظر ایشان در این زمینه نظری بسیار درست است.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی راهکارهای درست جهانی مانند مالیات بر عایدی سرمایه باید به گونه‌ای عمل شود که معاملات سوداگرانه در اقتصاد کشور حذف شوند.

محمدی ادامه داد: به نظر می‌رسد از گذشته در بحث مسائل اقتصادی دقت لازم اعمال نشده و هیچ وقت با این سوداگری‌ها در اقتصاد مقابله نشده است. لذا نیازمند راهکارهای علمی و اساسی هستیم تا بتوان مسائل اقتصادی ناشی از سوداگری را رفع کرد.

نقطه شروع حل مشکلات اقتصادی مبارزه با فساد و سوداگری است

نماینده تهران با اشاره به التهابات اخیر در بازارهای ارز و سکه گفت: در مقطع اخیر مردم ما با افزایش قیمت دلار و یورو و نهایتاً طلا مواجه شدند که این موضوع نشان دهنده عدم توانایی مسئولان برای مقابله با افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها بود. لذا این مسئله طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت نقدینگی نیازمند راه حل‌های اساسی است و بایستی برنامه‌ریزی و تدابیر لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأیید راهکار مالیات بر عایدی سرمایه خاطرنشان کرد: من معتقدم که بحث مقابله با سوداگری باید جزو برنامه‌های اولیه اقتصاد ما قرار بگیرد؛ زیرا که عمده مفسده‌ها در همین حوزه است. فسادهایی که وجود دارد از اینجاست و اقتصاد هم از همین محل در حال ضربه خوردن است.

محمدی درباره اولویت مقابله با سوداگری از طریق مالیات بر عایدی سرمایه گفت: باید برای رفع مشکلات اقتصادی از مقابله با سوداگری شروع کرد. باید راه حل انقلابی پیدا کرد و مجلس هم در این زمینه بایستی قاطعانه کمک کند تا در نهایت بتوان اقتصاد را به سمت و سویی صحیح جهت داد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.