۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۲۶۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

در گزارشی که سازمان ملل اخیرا منتشر کرده عنوان شده است که آمریکا، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان که از آن به عنوان «سرزمین فرصت ها» یاد می شود، به زودی به کشوری پیشرو در عرصه فقر و نابرابری اقتصادی تبدیل خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان ملل به تازگی گزارشی درخصوص وضعیت فقر و نابرابری اقتصادی در آمریکا منتشر کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که این گزارش تنها دو روز بعد از اعلام خروج آمریکا از کمیته حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده است.

در این گزارش آمده است: نرخ مرگ و میر نوزادان در آمریکا بالاترین نرخ در بین کشورهای گروه ۲۰ است؛ ۲۱ درصد کودکان در آمریکا در فقر زندگی می کنند که بالاترین نرخ در کشورهای توسعه یافته است؛ آمریکا در زمینه نرخ چاقی، میزان نابرابری اقتصادی و تعداد زندانیان نیز جایگاهی نامطلوب در بین کشورهای جهان دارد.

در نتیجه نهایی این گزارش عنوان شده است که آمریکا، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان که از آن به عنوان «سرزمین فرصت ها» یاد می شود، به زودی به کشوری پیشرو در عرصه فقر و نابرابری اقتصادی تبدیل خواهد شد.

دولت آمریکا ضمن محکوم کردن این گزارش، از سازمان ملل خواسته است بر مسئله فقر در کشورهای جهان سوم تمرکز نماید. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در خصوص این گزارش گفته است: «این واقعا مسخره است که سازمان ملل درخصوص فقر در آمریکا نظر بدهد»

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.