۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۷۶۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت طی دیداری با وزیر تجارت خارجی ترکمنستان، خواستار رفع مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده برای تجارت طرفین شد. وی در همین دیدار پیشنهاد انعقاد قرارداد تجارت دوجانبه آزاد را به طرف مقابل ارائه کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح روز گذشته با مرادف وزیر تجارت خارجی ترکمنستان دیدار کرده و خواستار رفع برخی محدودیت‌های ترکمنستان برای واردات کالا از ایران شد.

وی همچنین در این دیدار  پیشنهاد برقراری تجارت آزاد دوجانبه بین ایران و ترکمنستان را مطرح کرد.

ترکمنستان در دوماه اخیر در واردات برخی محصولات غذایی از ایران محدودیت‌هایی وضع کرده و حداکثر کالای مجاز همراه مسافرانی که از ایران وارد این کشور می‌شوند را از ۶۰ کیلوگرم به ۱۰ کیلوگرم کاهش داده است.

ایران سومین تامین کننده کالا برای ترکمنستان

صادرات ایران به ترکمنستان در سه ماهه اول امسال برابر ۸۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است.

ترکمنستان در سال گذشته با رقم ۴۱۸ میلیون دلار پانزدهمین مقصد صادرات ایران بوده است. مطابق آمار مرکز جهانی تجارت، حجم واردات این کشور در سال گذشته میلادی ۳.۶ میلیارد دلار بوده است. ایران پس از ترکیه و آلمان بیشترین کالا را به ترکمنستان صادر کرده است.

در این دیدار نمایندگان طرفین از بخش‌های تجاری، گمرکی، مرزبانی، استانداری و بازارچه های مرزی نیز حضور داشتند و به گفتگو برای تسهیل تجارت دوجانبه پرداختند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.