۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۵۷۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ دسته: کشاورزی
۰

دولت آمریکا در ادامه حمایت های خود از بخش کشاورزی، پس از آغاز جنگ تجاری با چین، مذاکراتی را با سران اتحادیه اروپا به منظور تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به این کشورها ترتیب داده است. بر اساس توافقات صورت گرفته، اروپا تضمین کرده است تعرفه واردات سویا از آمریکا را به صفر برساند و بخش بیشتری از نیاز خود را از این کشور وارد نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا پس از آغاز جنگ تجاری خود با چین به منظور حمایت از تولید محصولات کشاورزی در این کشور اقدام به برنامه ریزی های مختلف در جهت حمایت از کشاورزان خود کرده است.

پس از آنکه دولت آمریکا تعرفه واردات ۳۴ میلیارد دلار آلومینیوم و فولاد از چین را افزایش داد، دولت چین نیز واردات محصولات کشاورزی را از آمریکا محدود کرد که این موضوع باعث زیان کشاورزان آمریکایی به دلیل کاهش فروش محصولاتشان شده است.

پس از محدودیت صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین، دولت این کشور طی مذاکراتی با اتحادیه اروپا درصدد جایگزینی بازار این منطقه به جای بازار چین برای محصولات خود است.

طبق اعلام وزیر خزانه داری آمریکا، دولت این کشور از سران اتحادیه درخواست کرده است فرصت های تجاری را در حوزه صادرات محصولات کشاورزی افزایش دهند.

وی گفت: پس از آغاز جنگ تجاری دولت آمریکا درصدد است تا بازارهای دیگری به منظور فروش محصولات کشاورزی علی الخصوص سویا فراهم کند که بازار اتحادیه اروپا یکی از این گزینه هاست.

۲۵ جولای سال جاری و پس از دیدار نماینده اتحادیه اروپا با ترامپ، دو کشور به منظور کاهش تعرفه محصولات غیرصنعتی به توافق رسیدند که این محصولات شامل موادشیمایی، دارویی، محصولات پزشکی و سویا است که باید بر اساس توافق انجام شده با تعرفه صفر درصد مورد معامله قرار گیرند.

شایان ذکر است بر اساس بررسی های انجام شده قیمت هر کیلو دانه سویا آمریکایی برای بازرگانان اروپایی حدود ۲۰ دلار ارزان تر از نمونه مشابه برزیلی است؛ به همین منظور شرکت های اروپایی به دلیل صرفه اقتصادی سویای آمریکا حاضر به همکاری با دولت آمریکا برای واردات این محصول شده اند.

گفتنی است دولت آمریکا هفته گذشته نیز به منظور جبران اثرات جنگ تجاری با چین، بر کشاورزان خود، یک طرح حمایتی ۱۲ میلیارد دلاری از کشاورزان را در دستور کار قرار داده است.

حمایت ۱۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا از کشاورزان

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.