۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۰۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت آمریکا محصولاتی که شرکت های بزرگ آمریکایی همچون اپل در کشور چین تولید می کنند را در لیست افزایش تعرفه واردات از این کشور قرار داده است. این اقدام دولت آمریکا نشان می دهد که هدف اصلی آن ها حمایت از تولید داخلی است و در این زمینه، تفاوتی بین شرکت های آمریکایی و غیر آمریکایی در نظر گرفته نمی شود.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا به تازگی یک جنگ تجاری گسترده علیه کشور چین به راه انداخته است و قصد دارد با افزایش تعرفه واردات محصولات چینی، از کسری تراز تجاری با این کشور بکاهد.

در همین راستا دولت آمریکا به تازگی لیستی از محصولات چینی که ۵۰ میلیارد از واردات این کشور به آمریکا را شامل می شوند مشمول افزایش تعرفه ۲۵ درصدی نموده است.

علاوه بر این دولت آمریکا در پاسخ به اقدام متقابل دولت چین و افزایش تعرفه واردات برخی از محصولات آمریکایی، لیستی از ۶۰۰۰ کالا که ۲۰۰ میلیارد دلار از صادرات این کشور را شامل می شود منتشر کرده است و این کشور را به افزایش ۱۰ درصدی تعرفه واردات آن ها تهدید نموده است.

محصولات الکترونیکی نیز در لیست ۶۰۰۰ کالای اعلام شده قرار دارند. به طور خاص برخی از محصولات شرکت اپل، همچون ساعت های هوشمند که در کشور چین تولید می شوند نیز مشمول افزایش تعرفه واردات خواهند شد.

در ابتدا انتظار می رفت دولت آمریکا در جنگ تجاری با چین از افزایش تعرفه واردات محصولات شرکت های آمریکایی، که در چین تولید می شوند، صرفنظر نماید؛ اما اقدام اخیر دولت آمریکا در افزودن محصولات شرکت اپل نشان داد هدف اصلی دولت آمریکا رونق تولید داخل است و در این زمینه تفاوتی بین شرکت های آمریکایی و غیر آمریکایی قائل نیست.

علاوه بر محصولات شرکت اپل، محصولات دیگر شرکت های مطرح آمریکایی همچون فیت بیت و سونوس نیز در لیست اعلام شده از سوی دولت آمریکا قرار دارند و انتظار می رود که به زودی و با پیشرفت جنگ تجاری، میزان تعرفه واردات آن ها به آمریکا افزایش یابد.

افزایش تعرفه واردات این محصولات موجب می شود قیمت تمام شده محصولات تولید شده در چین برای عرضه در بازار آمریکا افزایش یابد و این شرکت ها انگیزه بیشتری برای تولید محصولات در داخل کشور آمریکا داشته باشند.

منبع: اپل اینسایدر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.