۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۸۸۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ دسته: دولت و حکمرانی کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

شورای پیگیری اقدامات اولویت دار در کشور روسیه که از سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرده است، مسئول تصمیم گیری و پیگیری اقدامات اولویت دار در این کشور است. این شورا با برگزاری جلسات تصمیم گیری با اعضای دولت و سازمان ها، سعی در حل مشکلات اصلی کشور دارد و پیشبرد پروژه های اولویت دار را رصد می کند.

به گزارش مسیر اقتصاد شورای پیگیری اقدامات اولویت دار در روسیه در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. هدف از ایجاد این شورا تصمیم گیری، ارتباط و همکاری با نهادهای ملی، منطقه ای و محلی، سازمان های عمومی و نهادهای علمی برای پیگیری پروژه های اولویت دار کشور روسیه بوده است.

فعالیت های این شورا بر اساس قانون اساسی بوده است و همچنین حکم فعالیت های آن توسط ریاست جمهوری روسیه ابلاغ می شود.

مأموریت های اصلی این شورا عبارتند از:

۱-  بررسی مبانی و مفهوم و اهداف پروژه های ملی

۲- تجزیه و تحلیل اجرای عملی پروژه های ملی اولویت دار و تعریف ابعاد، اشکال و مراحل اجرای آن

۳-  تهیه و ارائه پیشنهاد اقدامات اولویت دار به دولت و نیازهای آن برای اجرایی شدن

حقوق قانونی شورای پیگیری اقدامات اولویت‌دار روسیه

در کنار فعالیت های اصلی، این شورا حقوقی هم دارد که به شرح زیر است:

یکی از اقداماتی که این شورا می تواند به صورت قانونی انجام دهد، دعوت از نمایندگان مجلس، نهادها، سازمان های علمی و سازمان های ملی، منطقه ای و محلی به منظور برگزاری جلسات، کنفرانس ها و سمینار در کشور است.

هدف از این رویدادها ارائه و بیان اقدامات اولویت دار به مسئولین و سران کشور است. همچنین این شورا می تواند طبق قانون از مشارکت و ظرفیت متخصصان و دانشمندان هر حوزه و سازمان های علمی استفاده کند.

این شورا که متشکل از اعضای شورا، نمایندگان و سازمان ها است، با تشکیل گروه ها و کمیسیون های دائم و موقت فعالیت های خود را انجام می دهند. همچنین این شورا موظف است که جلسات خود را حداقل هر شش ماه برگزار کند و در صورت لزوم و امکان جلسات فوق العاده نیز برگزار نماید.

رئیس این شورا می بایست جلسات را برگزار کند و همچنین لازم است بیش از نیمی از اعضا در جلسه حضور داشته باشند. در نهایت بعد از انتهای جلسات و تصمیم گیری در مورد موضوعات اولویت دار کشور این برنامه ها به ریاست جمهوری و نهادها و سازمان های دولتی ارسال می شود.

فعالیت های این شورا از زمان تأسیس معطوف به مشکلات اصلی و عمده کشور بوده است. دفتر اجرایی ریاست جمهوری روسیه مسئول تمام فعالیت های شورای پیگیری اقدامات اولویت دار این کشور است.

منبع: وب سایت دولت روسیه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.