۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۸۵۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ دسته: مالیات
۰

طرح ۲ فوریتی مالیات بر عایدی سرمایه مجلس دارای ۱ ماده واحده و ۱۰ تبصره بوده و امروز پس از دریافت امضاهای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد پس از برگزاری جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در ماه گذشته و ایجاد اجماع میان نمایندگان، مسئولین وزارتخانه های اقتصاد و راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی، طرح ۲ فوریتی مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار قرار گرفت.

اجماع دولت، مجلس و کارشناسان بر دریافت مالیات از سوداگران

این طرح که پس از حدود یک سال کار کارشناسی و با در نظر گرفتن تمامی جوانب و ملاحظات اجرایی طراحی شده است، قرار است سوداگری در مسکن را کاهش دهد.

بیش از ۶۶ درصد معاملات انجام شده در بازار مسکن طی سالهای اخیر مصرفی نبوده و بررسی ها نشان می دهد ریشه سوداگری دارد. لذا ضروری است برای جلوگیری از این قبیل معاملات که منجر به نوسان قیمتی در مسکن می شود، از ابزار مالیاتی استفاده نمود.

۶۶ درصد از تقاضای مسکن را «تقاضای سرمایه‌ای» تشکیل داده است

طرح ۲ فوریتی مجلس دارای ۱ ماده واحده و ۱۰ تبصره بوده و به تایید کارشناسان رسیده است. این طرح امروز پس از دریافت امضاهای نمایندگان در مجلس اعلام وصول می شود.

متن کامل طرح ۲ فوریتی مجلس در مقابله با سوداگری و نوسانات مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.