۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۶۴۶ ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی امارات اعلام کرده است که تجارت و تبادلات مالی چین و امارات از طریق پیمان پولی و بر بستر مرکز تسویه یوآنی، نسبت به سال گذشه رشد ۴۲ درصد را نشان می دهد؛ این رشد حاکی از افزایش کارآمدی تجارت و تسهیل نقل و انتقال پول میان دو کشور است.

به گزارش مسیر اقتصاد با توجه به گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی امارات متحده عربی، میزان استفاده از پیمان پولی میان چین و امارات در قالب «مرکز پایاپای یوآنی» به طور پیوسته افزایش یافته است که در نیمه اول سال ۲۰۱۸ نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۱۷ رشد ۴۲ درصدی را نشان می دهد.

در دسامبر ۲۰۱۵، چین و امارات به عنوان بخشی از تلاش های مشترک برای ایجاد روابط نزدیک تر و افزایش فرصت های سرمایه گذاری، پیمان پولی دوجانبه ای را میان خود امضاء نموده اند. همچنین بانک مرکزی دو کشور در همین راستا تفاهم نامه ایجاد مرکز پایاپای یوآنی را نیز امضاء نموده اند.

افزایش میزان نقل و انتقالات وجه از طریق مرکز پایاپای یوآنی، نشان دهنده ادامه رشد در تجارت میان دو کشور است. چین بزرگترین شریک تجاری امارات است که سهم ۱۲ درصدی از کل واردات امارات را به خود اختصاص داده است.

مبارک رشید المنصوری، رئیس بانک مرکزی امارات گفته است که دو کشور در حال بررسی راه های متعددی برای گسترش روابط دوجانبه و تقویت همکاری در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری و انرژی و غیره هستند.

به گفته رشید المنصوری، مرکز پایاپای یوآنی که به طور مشترک توسط بانک مرکزی امارات و چین ایجاد شده است، توانایی دو کشور برای تجارت مؤثرتر که نشان دهنده افزایش میزان تجارت، سرمایه گذاری و سایر جریانات مالی است، را افزایش داده است.

رئیس بانک مرکزی امارات همچنین گفته است استقرار این مرکز، روند تسویه معاملات را تسهیل کرده است و جذابیت بازارهای امارات برای سرمایه گذاران و شرکت های چینی جهت تجارت در امارات و بالعکس را افزایش داده است که این نشان دهنده افزایش میزان استفاده از این مرکز پایاپای است.

علاوه بر خدمات تسویه و انتقال پول فرامرزی، مرکز پایاپای یوآنی خرید و فروش یوآن، وام های بازار پول و حمایت از تجارت بین المللی میان چین و امارات را نیز فراهم آورده است که به کارآمدی تجارت منجر شده است.

منبع: گلف نیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.