۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۱۹۴ ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ دسته: انرژی
۰

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:قصد داریم با تعریف یک الگوی مصرف از در مهرماه سال جاری، تعرفه برق را برای مشترکین پرمصرف اصلاح کنیم

به گزارش مسیر اقتصاد همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره لزوم اصلاح تعرفه برق برای سه دهک بالای جامعه گفت: برای تعیین میزان مصرف برق مشترکین، الگوی صرفه‌جویی مصرف را تدوین کرده‌ایم تا در کنار ورود ظرفیت ۴۰۰۰ مگاواتی به منظور افزایش تولید برق، میزان مصرف نیز کنترل شود.

وی افزود: به این ترتیب در قالب این الگوی مصرف، میزان مصرف معقول نیز مشخص شده و بر اساس آن، قیمت واقعی برق از مشترکین پرمصرف دریافت می‌شود که این تصمیم، از مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود.

حائری در ادامه پاسخ به این پرسش اظهار کرد : ۹۰ درصد مشترکین برق کشور زیر الگوی مصرف برق، برق مصرف می‌کنند و زمانی که تعرفه‌ها اصلاح شودف ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز در سطح کشور باید قیمت حقیقی برق را بپردازند.[۱]

این اقدام قابل تحسین وزارت نیرو در شرایطی اتفاق افتاده است که بسیاری از کارشناسان در این روز ها ضرورت اصلاح قیمت برق برای مشترکین پرمصرف را گوشزد کرده بودند.

مشترکین پرمصرف عامل اصلی تولید غیراقتصادی برق در ایران

با توجه به اینکه مشترکین خانگی با حدود ۵۱ درصد، مهمترین مولفه ی تشکیل دهنده اوج بار شبکه برق هستند،[۲] این اقدام وزارت نیرو  می تواند گامی بسیار موثر برای کنترل رشد اوج بار و کاهش هزینه های مرتبط با آن از جمله خاموشی برق باشد.

پینوشت:

[۱]  خبرگزاری مهر کد خبر ۴۳۴۸۲۳۶

[۲] مسیر اقتصاد کد خبر ۵۹۵۳۱



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.