۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۹۵۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ دسته: انرژی
۰

خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به وضعیت طرح دوفوریتی ابقای کارت سوخت در مجلس، مهمترین دلیل حذف کارت سوخت را بی توجهی نمایندگان مجلس در تصویب کلیات بودجه دانست و گفت: این طرح در مجلس رأی خواهد آورد.

عبدالحمید خدری، نماینده استان بوشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار مسیر اقتصاد  وضعیت طرح دو فوریتی ابقای کارت سوخت را تشریح کرد.

خدری در مورد وضعیت این طرح گفت: تعدادی از نمایندگان، طرحی دوفوریتی مبنی بر حفظ کارت سوخت ارائه دادند. حدود ۳۰ نفر این طرح را امضا کردند که پس از تایید و کارشناسی در کمیسیون انرژی به صحن مجلس می آید. بررسی کارت سوخت، جزو برنامه های این هفته کمیسیون انرژی است که در آن فوائد بودن یا مضرات حذف آن را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: نمایندگان معتقدند که در رای گیری کلیات بودجه، متوجه حذف کارت سوخت نبودند. هرچند دلیل موجهی محسوب نمی شود اما به خاطر اینکه در لابلای قوانین تصویب شده است، التفاتی به آن نداشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص جزییات این طرح گفت: در طرح دوفوریتی نمایندگان، حفظ کارت سوخت با ویژگی های سابق طرح مطرح است و تغییری در ساختار و سازوکار آن به وجود نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث اصلی در حذف کارت سوخت این است که نگهداری آن در سال، چندین میلیارد هزینه در بر خواهد داشت. با این حال، در مورد مزیت های ابقای کارت سوخت و مضرات حذف آن در کمیسیون بایستی کارشناسی دقیقی انجام شود و به عقیده من، این طرح رای می آورد.

این نماینده مجلس در پایان، رای گیری کلیات بودجه بدون توجه به جزییات آن را دلیل اصلی حذف کارت سوخت دانست و گفت: اکثر نمایندگان نسبت به این مسئله توجه نداشتند و به نظر بنده اگر این طرح به مجلس بیاید، رای خواهد آورد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.