۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۹۵۱۹ ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه بهترین راهکار برای جلوگیری از خروج سرمایه از تولید به بازارهای غیرمولد، دریافت مالیات بر عایدی سرمایه است، گفت: در همین راستا مجلس نیز پیشنهاد آن را به دولت داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از عیار آنلاین رونق تولید و فضای کسب‌وکار تنها راه بهبود وضعیت اقتصاد کشور است. در این راستا تا زمانی که بازارهای موازی غیر مولد دارای جذابیت و هزینه‌های بخش تولید سنگین است، این رونق اتفاق نخواهد افتاد. در این بین کنترل فعالیت‌های سوداگرانه در بخش زمین و مسکن از طریق اخذ مالیات‌های تنظیمی کمک قابل‌توجهی به کاهش جذابیت‌های بخش غیرمولد و هزینه‌های تولید می‌تواند داشته باشد.

در این راستا محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راهکار برای مدیریت و جلوگیری از خروج سرمایه و نقدینگی از تولید به بازارهای غیر مولد، همین دریافت و وضع قوانین مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه است؛ یعنی اگر ما مالیات بر خانه، ارز، سکه و… می­‌گذاشتیم این تلاطم بالا را در وضعیت بازار و اقتصاد الان شاهد نبودیم.

وی با تأکید بر دریافت مالیات بر عایدی سرمایه از سوی دولت گفت: در همین راستا مجلس نیز پیشنهاد آن را به دولت داده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت: طبیعی است که دولت باید لایحه بیاورد و این بحث یکی از موارد مهمی بود که از سوی نمایندگان در جلسه غیرعلنی نیز مطرح شد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.