۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۸۱۲۲ ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مالستروم مسئول بازرگانی اتحادیه اروپا در سفر خود به استرالیا از آغاز مذاکرات با این کشور در زمینه دستیابی به یک توافق تجاری دوجانبه سخن گفت. دو طرف قصد دارند با انعقاد یک توافق تجاری، شرایط را برای افزایش ۳۰ درصدی تجارت دوجانبه فراهم نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد پس از بالا گرفتن جنگ جهانی تجارت، اتحادیه اروپا و استرالیا مذاکراتی را برای تسهیل و تقویت تجارت دوجانبه آغاز کرده اند.

سیلویا مالمستروم مسئول بازرگانی اتحادیه اروپا، طی سفری به استرالیا پیشنهادات خود را برای ارتقاء حجم تجارت دوجانبه به میزان یک سوم مقدار کنونی ارائه کرد. هم اکنون حجم تجارت طرفین بالغ بر ۴۸ میلیارد یورو است.

مالمستروم اذعان کرد که چالش‌هایی در برابر دستیابی به یک توافقنامه تجاری وجود دارد. از جمله مهمترین این چالش‌ها قوانین خاص اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی است که حق انحصاری عرضه برخی محصولات با اسامی مشخص را به تولیدکنندگان محلی داده است.

جدای از این مسئله ایتالیا نیز که از مهمترین اعضای اتحادیه اروپا است نسبت به هرگونه توافقنامه ای که به صنعت کشاورزی این کشور آسیب بزند نا خرسند است و بعید است در این زمینه انعطاف نشان بدهد.

به هر ترتیب بنظر می‌رسد که اتحادیه اروپا برای باز شدن درب بازار استرالیا به روی خودروهای خود، ناچار باشد که امتیازاتی در حوزه کشاورزی به طرف مقابل بدهد. در غیر اینصورت دستیابی به یک توافقنامه که اثر قابل توجهی در حجم تجارت دوجانبه بگذارد بعید به نظر می‌رسد.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز به منظور دستیابی به یک توافقنامه تجاری با کانادا مذاکراتی را آغاز کرده و آن را به مراحل نهایی رسانده است اما این  توافقنامه نیز در گرو حل مسئله‌ی کشاورزی است.

مالمستروم پس از برگزاری نشست مذکور، به خبرنگاران گفت: اروپا آماده است که بر مواضع خود ایستادگی کند، تجارت خود را توسعه داده و نظام تجاری خویش را اصلاح کند.

منبع: یورونیوز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.