۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۸۰۹۴ ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

علی اکبری عضو فراکسیون امید و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در مجلس عنوان کرد: این لایحه در مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه است و بر اساس تجارب گذشته، به جز افزایش هزینه های سرسام آور اقتصادی دستاورد دیگری نصیب کشور نخواهد کرد.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با مسیر اقتصاد در رابطه با لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت که قرار است فردا در صحن علنی مجلس در رابطه با آن تصمیم گیری شود، گفت: با هر گونه تفکیکی در حوزه بازرگانی و تولید مخالف هستم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا به امروز هر تفکیکی در بدنه دولت بر اساس تجارب گذشته نشان می دهد به هیچ عنوان اندازه دولت کوچک نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: این لایحه در تناقض آشکار با قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر کوچک سازی دولت است و هزینه های زیادی را به کشور تحمیل خواهد کرد.

افزایش مشکلات کشور با تفکیک بازرگانی از تولید

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: با ادغام وظایف بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی هماهنگی تولید و عرضه با یکدیگر بیشتر شده و نتایج بسیار مناسبی را حاصل کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به چند سال اجرای چنین سیاستی در کشور تصریح کرد: خوشبختانه طی ۴ سال گذشته که اینگونه سیاست در کشور اجرایی شد باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی شود.

وی افزود: در صورتی که نمایندگان رای به تفکیک این وزارتخانه ها از یکدیگر بدهند، متاسفانه دستاوردهای فعلی نیز به خطر می افتد و شاهد افزایش ناهماهنگی ها در بدنه اجرایی خواهیم بود.

۶ دلیل مخالفت کمیسیون مشترک با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها

لزوم رفع نواقص ادغام وزارت بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی به جای تفکیک آنان

علی اکبری در ادامه با اشاره به ضعف های فعلی اجرای سیاست واحد تولید و عرضه محصولات کشاورزی، گفت: در حال حاضر ادغام بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی با مشکلات زیادی نظیر دخالت دیگر ارگان ها در امور بازرگانی این محصولات روبرو است.

وی از ناهماهنگی های اصلی در زمینه مدیریت تولید و عرضه محصولات کشاورزی را تصویب نشدن اساسنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت عنوان کرد که باید به زودی این موضوع تعیین و تکیلف شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.