۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۷۹۴۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ دسته: انرژی
۰

بانک آمریکایی جی پی مورگان پیش بینی کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی میزان تولید نفت کشورهای غیر اوپک از جمله آمریکا، روسیه، برزیل، قزاقستان و کانادا افزایش خواهد یافت و این مسئله می تواند به کاهش قیمت در بازارهای جهانی نفت منجر شود.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک جی پی مورگان آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت کشورهای غیر اوپک در راس آن، نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۱۹ به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

در حال حاضر تعداد زیادی از کشورهای تولیدکننده نفت، خصوصا کشورهای حاضر در منطقه غرب آسیا، تشکل اوپک را برای هماهنگی در زمینه عرضه نفت در بازارهای جهانی تشکیل داده اند. اما در حال حاضر تمامی کشورهای تولید کننده نفت عضو این سازمان نیستند و در بسیاری از موارد از تصمیمات این کشورها در زمینه میزان تولید پیروی نمی کنند.

این بانک در گزارش سه ماهه خود که به تازگی منتشر شده است، نوشت: در کنار افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا، تولید نفت کشورهای روسیه، برزیل، کانادا و قزاقستان نیز در سال ۲۰۱۹ افزایش می یابد؛ این امر می تواند موجب شکل گیری انتظار کاهش قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ شود.

این درحالیست که کشورهای عضو اوپک در طول سال های اخیر تلاش کرده اند با ایجاد ثبات در عرضه نفت، شرایط را برای افزایش قیمت آن تا حدود ۷۰ دلار در هر بشکه فراهم نمایند.

بر اساس آخرین آمارها تعداد دکل های فعال حفاری آمریکا هفته گذشته به ۸۶۲ دکل رسید که از مارس ۲۰۱۵ تاکنون سابقه نداشته است. تولید نفت روسیه نیز در هفته اول ماه ژوئن (هفته گذشته) رکورد ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز را شکست.

در طرف تقاضا نیز گرچه انتظار می رود میزان مصرف نفت در کشورهایی همچون چین، هند و آمریکا روندی صعودی داشته باشند، اما مخاطراتی که در عرصه تجارت جهانی ایجاد شده است ممکن است در نهایت به رکود در این عرصه منجر شود و از میزان تقاضای نفت از سوی کشورهای جهان بکاهد.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.