۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۲۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ دسته: تولید، تولید داخلی کارشناس: علی بختیاری
۰

موسسه ارتباطات پایدار آمریکا با هدف ترویج و رونق اقتصاد محلی از سال ۲۰۰۲ در ایالت واشنگتن آغاز به کار کرده است. این موسسه به مشاوره و حمایت از کسب‌وکارهای محلی در بخش های مختلف می پردازد. راه اندازی کمپین های «تغذیه از داخل» و «ابتدا به محصولات محلی بیندیش» از جمله اقدامات اثرگذار این موسسه آمریکایی در راستای حمایت از تولیدکنندگان بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد موسسه ارتباطات پایدار «Sustainable Connections» در ایالت واشنگتن امریکا تلاش می‌کند که با آموزش، ارتباط و ارتقای کسب‌وکارهای محلی باعث ایجاد جامعه قوی‌تر شود.

این موسسه از سال ۲۰۰۲ آغاز به کار کرده است و ماموریت خود را متحد سازی کسب‌وکارهای محلی به منظور ایجاد اقتصاد پایدار و فعال معرفی نموده است. این موسسه چشم‌انداز خود را ایجاد یک جامعه پررونق، پیشرفته و مشارکتی، که در آن کسب‌وکارهای محلی موفق و مفید واقع شده و محیط سالم و رفاه شهروندان را فراهم کرده‌اند، معرفی می‌کند. این سازمان فرا حزبی است و تنها به رشد اقتصادی جامعه و رفاه مردم می‌اندیشد.

خرید از تولیدکنندگان محلی در عرصه صنایع غذایی و کشاورزی

این موسسه تلاش می‌کند کشاورزان محلی را به خریداران محلی و صنعتی متصل کند و جامعه را تشویق به استفاده از غذای محلی کند. در این راستا از کمپین تغذیه از داخل «EAT LOCAL FIRST» حمایت کرده است و بخشی از سایت را به این کمپین اختصاص داده است و به چرایی و چگونگی تغذیه محلی و معرفی مغازه‌ها، کارخانه‌ها، شرکت‌ها و برندهای عرضه محصولات محلی پرداخته است.

این سایت یک تیم مخصوص فعالیت در حوزه غذا و کشاورزی دارد و به کشاورزان و تولیدکنندگان مشاوره و راهنمایی در راستای بهبود و پیشرفت در زمینه کاری آن‌ها ارائه می‌دهد. به علاوه مشاوره‌های در زمینه بازاریابی و صادرات نیز برای آن ها در نظر گرفته است.

در زمان خرید «ابتدا به محصولات محلی بیندیش»

موسسه ارتباطات پایدار مردم را به حمایت و استفاده از محصولات محلی مانند پوشاک، انرژی‌های نو و پاک و صنایع محلی تشویق می‌کند. مردم را تشویق به اصلاح تفکرات می‌کند و از کمپین «ابتدا به محصولات محلی بیندیش»، «THINK LOCAL FIRST» حمایت کرده است. ایجاد اشتغال و منحصربه‌فرد کردن محصولات خود و رشد رفاه محلی را از جمله نتایج حمایت از کسب‌وکارهای محلی می‌داند.

کمپین «THINK LOCAL FIRST» نرم‌افزاری برای موبایل طراحی کرده است؛ این نرم‌افزار با هدف ایجاد فکر، خرید و زندگی محلی «Think, Buy and Be local first» امکان جستجو، عضویت، تبلیغ و معرفی کسب‌وکارهای محلی را فراهم کرده است.

برگزاری نمایشگاه و گردهمایی به منظور ترویج فرهنگ خرید از داخل

یکی دیگر از راهکارهای جذب مردم به محصولات محلی، جشن‌ها و نمایشگاه‌های سالیانه عرضه محصولات محلی است. کسب‌وکارهای محلی می‌بایست روزی را در سال  مشخص کنند که اختصاص به تولیدات محلی و داخلی داشته باشد که بتوانند سلایق و علایق مردم را به سمت محصولات داخلی جذب کنند و تولیدات خود را عرضه کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از ساکنین شهر «Whatcom County» ایالت واشنگتن با کمپین «Think Local First» آشنا هستند و از هر پنج خانوار، سه خانوار در خریدهای خود رفتارشان را به سمت «ابتدا به محصولات محلی بیندیش» تغییر داده‌اند.

کشورهای جهان به خصوص شهرهای ایالت‌های امریکا نه تنها به حمایت از تولید ملی می‌پردازند بلکه به حمایت از کسب‌وکارهای محلی روی‌آورده‌اند و تلاش می‌کنند مردم شهرها از کالاها و خدمات محلی استفاده کنند تا شهر و ایالتشان نسبت به سایر شهرها و ایالت‌ها رشد اقتصادی بیشتری داشته باشد.

منبع: sustainableconnections.org



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.