۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۴۰۶۶ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ دسته: انرژی
۰

با وجود رشد قابل توجه در طول سال های اخیر، برخی تحلیلگران بازار انرژی معتقدند به دلیل محدودیت های گسترده، صنعت نفت و گاز آمریکا به اوج خود رسیده و بیش از این رشد نخواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد در طول سال های اخیر به دلیل دستیابی به فناوری های استخراج ارزان قیمت، صنعت نفت و گاز آمریکا با افزایش تولید قابل توجهی مواجه بوده است. اما برخی تحلیلگران معتقدند در حال حاضر این صنعت به اوج خود رسیده است و در آینده احتمال رشد تولید آن وجود ندارد.

دیوید بلکمون تحلیلگر مستقل انرژی در این خصوص اعلام کرد: برخی محدودیت‌های فیزیکی در مناطق نفت‌ خیز آمریکا به ویژه منطقه پرمیان، ممکن است جهش کنونی تولید نفت آمریکا را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی محدود نماید.

بر اساس این گزارش، نخست اینکه شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل برای دستیابی به ماسه‌های لازم برای شکست هیدرولیک، به ویژه در منطقه پرمیان، با چالش رو‌برو هستند. ضمن اینکه شرکت‌ها برای تامین نیروهای انسانی لازم و کامل کردن چاه‌هایی که حفر می‌کنند و آغاز تولید چاه‌ها نیز به مشکل برخورد کرده‌اند.

سوم اینکه با وجود تلاش شرکت‌های میان‌دستی برای ساخت چند پروژه خط لوله، تولیدکنندگان نفت منطقه پرمیان به تدریج با محدودیت‌هایی در ظرفیت انتقال نفت و گاز تولیدی خود روبرو می‌شوند.

چهارمین مانع هم این است که زیرساخت‌های راه در منطقه پرمیان بتدریج به حداکثر ظرفیت خود برای رفت و آمد کامیون‌های لازم برای انجام عملیات میدان‌های نفتی می‌رسد و راه‌حل سریعی برای این محدودیت‌های فیزیکی رشد تولید وجود ندارد.

منبع: فوربس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.