۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۲۷۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

میکائیل پریادلینکوف یکی از معاونان ارشد مرکز تحلیلی روسیه، که تحصیلات خود را در آمریکا به اتمام رسانده معتقد است حتی پیشرفته ترین اقتصادهای جهان نیز، از ظرفیت های یک سازمان پیشرفت، اتاق های فکر و نهاد های علمی ترویجی اثرگذار در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی مسیر اقتصاد مرکز تحلیلی روسیه یک اتاق فکر تأثیر گذار است که در رابطه با موضوعات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور تحقیق و بررسی می کند. میکائیل پریادلینکوف یکی از معاونان ارشد مرکز تحلیلی روسیه بیان می کند که حتی پیشرفته ترین اقتصادهای جهان نیز از مزایای اتاق های فکر و نهاد های علمی ترویجی اثر گذار در جهت پیشبرد کشور در مسائل مختلف استفاده می کنند.

مرکز تحلیلی روسیه نیز در همین راستا برنامه های اقتصادی و اجتماعی را در جهت رفع مشکلات کشور و ارائه بهترین روش های مدیریتی به نهادهای مختلف ارائه می دهد.

پریادلینکوف که دوره کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته مدیریت دولتی و سیاست گذاری های اقتصادی در دانشگاه هاروارد آمریکا گذرانده است بیان می کند که در مرکز تحلیلی روسیه افرادی دلسوز و کارشناس برای بررسی مسائل و مشکلات کشور در کنار یکدیگر شبانه روز کار می کنند.

مرکز تحلیلی روسیه یک نهاد نیمه مستقل، نیمه دولتی

معاون مرکز تحلیلی روسیه در پاسخ به این پرسش که چرا با اینکه مرکز تحلیلی روسیه بیش از نیمی از بودجه خود را از دولت روسیه دریافت می کند اما خود را نیمه مستقل می داند، می گوید علت آن است که کسی در گزارشات مرکز تحلیلی نفوذ نکند و باعث سوگیری و جهت گیری مرکز تحلیلی روسیه در تهیه گزارشات برای رفع مشکلات کشور نشود. یکی از علت های موفقیت ما در سال های گذشته همین موضوع بوده است.

در چند ماه گذشته از مرکز تحلیلی روسیه خواسته شده است که برنامه ای خاص برای توجه بیشتر به یک منطقه یا یک حوزه با اغراق یا زیادی روی در بیان آن توسط این مرکز ارائه شود. اما این مرکز پس از بررسی کامل شواهد یک حوزه و یا یک مسئله راه حل های درست و علمی را در جهت رفع آن  مشکل بدون جانبداری ارائه می کند.

گزارشات درست باعث سردی رابطه دولت و مرکز تحلیلی روسیه نشده است

پریادلینکوف می گوید که ارائه گزارشات علمی و هدفمند و عدم ارائه گزارش جانبدارانه هر از گاهی باعث ایجاد احساس ناخوشایند در وزارتخانه های روسیه می شود اما در پایان دولتمردان قدردان گزارشات و تحلیل های دقیق مرکز تحلیلی روسیه هستند.

مرکز تحلیلی روسیه به دولت کمک می کند تا تصمیمات درست را اتخاد کند. این مرکز ۲۰۰ کارشناس نخبه ی اقتصادی و اجتماعی که با وزراتخانه های روسیه در ارتباط هستند و در عین حال مردم، مشکلاتشان و نقاط ضعف و قوت اقتصاد و کشور را می دانند، به کار گرفته است.

ارائه گزارش برای مشکلات مالی

مرکز تحلیلی روسیه به طور مداوم دست انداز های توسعه اقتصادی روسیه و کاهش قیمت نفت و تحریم های غرب را رصد می کند. این مرکز در گزارشات هفتگی شرایط اقتصاد کشور، سطح تورم،‌ بیکاری، نوسانات قیمت کالاها و همچنین سایر شاخص های کلیدی اقتصاد مانند ارز و صنایع حساس را تحلیل می کند.

گفت و گو و مشاوره در توسعه کشور بسیار مهم است و همه کشورها نیازمند نهادی مختصص و اثر گذار برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی خود هستند. پریادلینکوف در پایان اشاره می کند که کشورها برای پیشرفتشان نیازمند افرادی دلسوزی هستند. او بعد از تحصیل در خارج از کشور به روسیه بازگشته تا در مرکز تحلیلی به کشورش در رفع مشکلات و چالش ها کمک کند.

منبع: پایگاه انتشارات، تحقیقات و رویدادها، برای مبارزه با چالش ها



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.