۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۹۴۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی کره جنوبی و سوئیس به منظور ثبات دهی به بازارهای مالی خود و مقابله با شوک های خارجی، یک پیمان پولی دوجانبه به ارزش معادل ۱۰.۶ میلیارد دلار منعقد می کنند. مطابق این پیمان مؤسسات مالی دو کشور می توانند در مبادلات با یکدیگر از وون و فرانک استفاده نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی کره جنوبی روز جمعه نهم فوریه اعلام کرده است که در حال راه اندازی یک پیمان پولی دوجانبه با بانک مرکزی سوئیس است. هدف از این پیمان پولی تقویت و محافظت دو کشور در برابر شوک های مالی خارجی است.

این پیمان پولی دوجانبه ۱۰.۶ میلیارد دلاری است که به طور رسمی در بیستم فوریه به امضاء خواهد رسید. این پیمان به هر دو کشور اجازه خواهد داد تا به مدت سه سال نقدینگی لازم یکدیگر جهت ایجاد ثبات مالی را فراهم کنند.

این پیمان مؤسسات مالی دو کشور را قادر می سازد تا از ارزهای ملی یکدیگر(وون و فرانک) استفاده نمایند. ارزش این پیمان پولی به ارزهای ملی برابر با ۱۱.۲ هزار میلیارد وون کره جنوبی یا ۱۰ میلیارد فرانک سوئیس است.

کیم دونگ یون، وزیر دارایی کره جنوبی بعد از دیدار با لی جو یول، رئیس بانک مرکزی این کشور به خبرنگاران گفته است که پیمان پولی به ایجاد ثبات در بازارهای مالی کمک خواهد کرد و اعتبار جهانی کره را افزایش خواهد داد. لی گفته است که در زوریخ با توماس جردن رئیس بانک مرکزی سوئیس برای امضاء این توافقنامه دیدار خواهد کرد.

کره جنوبی در سال گذشته تعداد زیادی پیمان پولی با کشورهای مختلف به امضاء رسانده است که از جمله آن ها پیمان پولی با کانادا که در ماه نوامبر امضا شد را می توان نام برد. این کشور همچنین در سال های اخیر با چین، ژاپن، استرالیا، مالزی، امارات، اندونزی و پاکستان نیز پیمان پولی دوجانبه منعقد نموده است.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.