۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۴۴۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

مرکز تحلیلی روسیه در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۰ پروژه علمی،‌ تحقیقاتی و مشاوره ای انجام داده است. این مرکز با ارئه گزارشات تحلیلی برای سازمان ها و مراکز مختلف در روسیه، موجب پیشبرد اهداف و حل مشکلاتشان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مسیر اقتصاد مرکز تحلیلی روسیه با بیش از ۲۵ مرکز تخصصی در سیاست گذاری های اقتصادی و اجتماعی به کمیسیون ها و نهادهای دولتی کمک می کند. این اقدام از طریق انتشار گزارش صورت می گیرد که به درخواست آن ها انجام می شود.

نهادهای دولتی که از مرکز تحلیلی روسیه درخواست گزارش می کنند، نهادهایی هستند که در روسیه اهداف ملی و بین المللی را دنبال می کنند. در ادامه به چند مورد از گزارشات مرکز تحلیلی روسیه برای نهادهای مهم این کشور اشاره می شود:

کمیسیون اتحادیه اقتصادی اوراسیا

اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده است. اعضای این اتحادیه توافقات گسترده را با یکدیگر منعقد کرده اند و بر اساس آن ها تردد کالا، خدمات، سرمایه و نیروی کار بین این کشورها به صورت آزاد انجام می شود. همچنین این کشورها سیاست های مشترکی را در زمینه های مهم و راهبردی همچون انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه در دستور کار قرار داده اند.

یکی از پروژه های تحقیقاتی مرکز تحلیلی روسیه برای کمیسیون اقتصادی اوراسیا، تجزیه و تحلیل و بررسی در زمینه شکل گیری و توسعه بازار گاز مشترک برای کشورهای عضو این اتحادیه بوده است. پروژه های تدوین قوانین در صنعت برق و توزیع ظرفیت خطوط برق در بین ایالات از دیگر پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی مرکز تحلیلی روسیه برای این اتحادیه بوده است.

سازمان ارتباطات روسیه

این سازمان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین سازمان های ارتباطی در روسیه و کشورهای مشترک المنافع است که در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده است. این سازمان ۲۵۰ کارمند دارد و در مسکو، سنت پترزبورگ و ۲۰ شهر بزرگ روسیه دفاتر آن مستقر است.

مرکز تحلیلی روسیه برای این سازمان در رابطه با توسعه صنعت حمل و نقل عمومی و همچنین کارآفرینی خدمات مشاوره ای را ارائه داده است.

بنیاد خیریه

بنیاد خیریه در روسیه نزدیک به ۲۰ سال است که پروژه هایی ملی و بین المللی را در زمینه رفاه اجتماعی، ورزش، فرهنگ و مذهب انجام می دهد. مرکز تحلیلی روسیه برای این بنیاد یک گزارش تحلیلی را به منظور بازنویسی قوانین تدوین نموده است که هدف آن بهبود کارایی دولت در زمینه حمایت از کودکان یتیم و مراقبت از آنان است.

مرکز iMARS 

ایمارس یک گروه ارتباطی پیشرو در روسیه است که طیف گسترده ای از خدمات را در زمینه ارتباطات بازاریابی انجام می دهد. این مرکز که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده است، اکنون به عنوان یک سازمان مستقل در روسیه در سطح بین المللی فعالیت می کند. مرکز تحلیلی روسیه برای این مرکز خدمات مشاوره ای در زمینه تجاری شدن و تخصصی تر شدن ارائه نموده است.

مؤسسه قیمت گذاری و انحصار

مؤسسه قیمت گذاری و انحصار روسیه در سال ۱۹۹۵ تأسیس شده است. هدف این موسسه در ابتدا حل چالش های قیمت گذاری  بوده است اما اکنون طیف گسترده ای از وظایف در بخش هایی همچون مدیریت عمومی و توسعه بازار را در دست دارد.

مرکز تحلیلی روسیه برای بررسی خطرات و عواقب مقررات دولتی در زمینه خدمات که در بنادر عرضه می شود، گزارشات تحلیلی و خدمات مشاوره ای را ارائه داده است.

این مرکز همچنین تاکنون به وزارت انرژی روسیه، مرکز توسعه حمل و نقل دریایی، مرکز مدیریت مسکو، گروه استراتژی روسیه، مرکز تکنولوژی روسیه و دهها سازمان و مرکز دیگر، به درخواست خودشان گزارشاتی تحلیلی را به منظور رفع مشکل در حوزه خاص ارائه داده است.

برگرفته از: گزارش سال ۲۰۱۶ مرکز تحلیلی روسیه، مؤسسه قیمت گذاری و انحصار روسیه، مرکز iMARS، سازمان ارتباطات روسیه، بنیاد خیریه روسیه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.