۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۱۷۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ دسته: کشاورزی
۰

در سال های اخیر با توسعه تولید ماهی تیلاپیا در کشور مکزیک، سهم این کشور در تولید این ماهی در کل آمریکای لاتین از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است. این کشور قصد دارد در آینده با توسعه تولید در این زمینه خودکفا شود و به یکی از صادرکنندگان این ماهی تبدیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد، با توجه به سیاست های توسعه ای دولت و تلاش فراوان آبزی پروران مکزیکی، تولید ماهی تیلاپیا در این کشور با رشد قابل ملاحظه ای در سال های اخیر مواجه بوده است. این امر سبب شده است که مکزیک ۲۵ درصد از تولید کل ماهی تیلاپیا در آمریکای لاتین را تامین کند.

رشد ۱۰ درصدی تولید ماهی تیلاپیا در مکزیک

در اعلامیه ای که توسط کمیسیون ملی آبزی پروری و شیلات منتشر شده، بر این نکته تاکید شده است که تنها تا چند سال پیش مکزیک ۱۵ درصد از تولید ماهی تیلاپیا در آمریکای لاتین را تامین می کرد و طی این سال ها سهم این کشور با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

ماریو آگویلار سانچز مسئول پروژه استراتژیک تولید تجاری ماهی تیلاپیا در مکزیک در سد لوپز، طی بازدید از این پروژه بر ارتقا فناوری و توسعه آموزش این کار تاکید کرد.

وی گفت: با تلاش تولید کنندگان و آبزی پروران این امکان فراهم می شود که در چند سال آینده مکزیک علاوه بر خودکفایی در تولید این ماهی به صادرات این ماهی به کشورهای اطراف نیز بپردازد.

سانچز با اشاره به اینکه آبزی پروری در جهان و خصوصا در چین با افزایش ۶ درصدی روبرو بوده است، افزود: فعالیت آبزی پروری در مکزیک با افزایش ۱۵ درصدی روبرو بوده است و طبق نظر فائو از این نظر یکی از کشورهای توسعه یافته بوده ایم.

تولید ۳۲ هزار تنی ماهی تیلاپیا در سد لوپز

وی در پایان گفت: ۳۰۰ هزار استخر جدید در مکزیک در حال ساخت است. با این میزان انتظار می رود تولید ماهی تیلاپیا در کشور مکزیک تنها از این سد به ۳۲ هزار تن برسد.

طبق برآوردها این پروژه برای ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد. گفتنی است مکزیک پس از آمریکا، بزرگترین واردکننده ماهی تیلاپیا در جهان در سال ۲۰۱۷ بوده است.

منبع: سایت فیس کام



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.