۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۱۰۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

در سال ۲۰۱۶ مرکز تحلیلی روسیه ۹۲۸ تحلیل کارشناسی و تخصصی را به منظور حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی به نهادهای دولتی این کشور ارائه و ۲۲۲ نشست علمی را برگزار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی مسیر اقتصاد مرکز تحلیلی روسیه یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین اتاق فکرهای روسیه است که علاوه بر تجزیه و تحلیل مسائل مهم کشور، گزارشاتی را در قالب نشریه و بولتن منتشر می کند.

کمک به حل چالش های روسیه از طریق ارائه گزارش به نهادهای دولتی

گزارشات این مرکز شامل چند نوع است: یکی از این گزارشات مربوط به درخواست دولت از این مرکز برای بررسی دقیق یک موضوع خاص و مهم است. طبق وظیفه ای که دولت بر عهده مرکز تحلیلی روسیه قرار داده است این مرکز پس از بررسی و تجزیه و تحلیل کامل موضوع و یا سیاست و ابعاد آن، یک گزارش کامل و تحلیلی آماده کرده و آن را به دولت ارائه می دهد.

معاونان اجرایی دولت نیز می توانند حول یک حوزه یا یک سیاست مبنی بر حل مشکل و یا بررسی ابعاد آن، به طور جداگانه از مرکز تحلیلی روسیه درخواست ارائه گزارش نمایند.

یکی دیگر از بزرگترین متقاضیان گزارشات تحلیلی مرکز تحلیلی روسیه وزارتخانه ها و نهادهای دولتی هستند. این نهادهای وابسته به دولت برای پیشبرد اهداف خود از گزارش های تحلیلی این مرکز استفاده می کنند.

در شکل زیر تعداد برنامه ها و درخواست کننده (شخص، نهاد و …)  آن نشان داده شده است:

حمایت از دولت روسیه در نظارت بر پویایی توسعه اقتصادی و اجتماعی

یکی دیگر از روش های نقش آفرینی مرکز تحلیلی از دولت روسیه در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی، انتشار نشریات تخصصی است که به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه منتشر می شود. در این نشریات روند اقتصاد روسیه زیر ذربین قرار می گیرد و راهکارهایی به منظور رفع مشکلات این دو حوزه بیان می گردد.

مرکز تحلیلی روسیه دارای ۱۹ مجله و بولتن است. از مجله اقتصاد روز، هفته نامه اقتصادی، ماهنامه اقتصادی، اقتصاد جهان و ماهنامه انرژي می توان به عنوان نشریات این مرکز تحلیلی نام برد. در ادامه برخی از آن ها مورد بررسی قرار می گیرد:

اقتصاد روز:‌ این مجله به صورت روزانه منتشر می شود و به بررسی شاخص های اقتصادی و مالی، خلاصه اخبار مهم اقتصادی و آمار جاری می پردازد.

هفته نامه اقتصادی: بررسی وضعیت مناطق، شاخص های توسعه اجتماعی، اخبار صنعت و شرکت ها ، آخرین اطلاعات در مورد عملکرد بودجه های فدرال و منطقه ای بصورت هفتگی در این مجله منتشر می شود.

ماهنامه اقتصادی: موضوعات این ماهانه شامل بررسی مسائل کلیدی مربوط به وضعیت فعلی و توسعه اقتصادی و اجتماعی در روسیه است.

شکل زیر تعداد گزارش های این مرکز را در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد. این گزارشات به منظور نظارت بر شرکت های دولتی، رصد اقتصاد روسیه و جهان به صورت نشریه های روزانه، هفتگی و ماهانه منتشر شده است.

نشست های علمی مرکز تحلیلی روسیه در سال ۲۰۱۶

طبق آخرین گزارش سالانه مرکز تحلیلی روسیه در سال ۲۰۱۶، این مرکز ۲۲۲ نشست کارشناسی را همچون میزگرد، کنفرانس، نشست های علمی و غیره با دعوت از ۹۹۴۷ نفر برگزار کرد. تصاویر زیر اهم نشست های علمی این مرکز تحلیلی را در ۴ فصل سال ۲۰۱۶ نشان می دهد.

گزارشات و تحلیل های مرکز تحلیلی روسیه در پایان سال ۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶ میلادی این مرکز ۹۲۸ گزارش تحلیلی برای دولت به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشور تهیه کرده است.

این تحلیل های کارشناسی و تخصصی مورد استفاده دولت قرار می گیرد. در پایان سال ۲۰۱۶ هیچ گزارشی مبنی بر وجود ایراد در این گزارشات توسط دولت ارائه نشده است. این مسئله نشان می دهد تحلیل های مرکز تحلیلی روسیه از دقت کافی برخوردار بوده است و راهبردهای مناسبی را به دولت این کشور در مسیر پیشرفت پیشنهاد داده است.

منبع: گزارشات سالانه مرکز تحلیلی روسیه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.