۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۴۶۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور روسیه بار دیگر قانون ممنوعیت واردات سیب از بوسنی را تمدید کرد. دلیل این قانون جلوگیری از ورود سیب تولیدی توسط دیگر کشورها از مسیر بوسنی عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت روسیه بار دیگر قانون ممنوعیت واردات سیب از کشور بوسنی را تصویب کرده است. بر این اساس روند صادرات سیب از کشور بوسنی به روسیه همچنان متوقف خواهد ماند.

کشور روسیه و بوسنی در سال های گذشته به منظور تقویت دسترسی به بازارهای یکدیگر توافقاتی تجاری را منعقد نموده اند. اما بر اساس این توافقات تنها محصولات تولیدی هر کشور امکان صادرات به کشور مقابل را دارد.

با اینحال کشور بوسنی اقدام به صادرات مجدد سیب تولیدی از دیگر کشورهای جهان، همچون کشور سومالی و دیگر کشورهای آفریقایی به روسیه نموده است. محموله های سیب صادراتی از کشور بوسنی به روسیه اسناد لازم برای اثبات تولید داخل بودن را نداشته اند.

در پی این اقدام دولت روسیه نیز واردات هرگونه سیب از کشور بوسنی را ممنوع اعلام کرده است. دلیل این قانون جلوگیری از سوء استفاده صادرکنندگان بوسنی از توافقات تجاری و همچنین جلوگیری از واردات گسترده سیب به این کشور عنوان شده است.

میرکو ساروویچ، وزیر تجارت خارجی و اقتصاد کشور بوسنی با اعلام خبر تمدید ممنوعیت واردات سیب به روسیه اعلام کرد: «بخشی از محموله های سیب صادراتی ما به روسیه در داخل کشور تولید می شود و این کشور نباید مسیر واردات آن ها را مسدود نماید.»

با اینحال دولت روسیه قانون ممنوعیت واردات سیب از بوسنی را روز گذشته بار دیگر تمدید نموده است.

منبع: فِرش پلازا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.