۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۸۶۲ ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

با دستور مستقیم پوتین، دولت روسیه از زمان وضع قانون ممنوعیت واردات مواد غذایی از کشورهای غربی، به صورت مجدانه به اجرای این قانون اهتمام ورزیده است. در این مدت بیش از ۱۹ هزار تن مواد غذایی که به صورت غیرقانونی وارد شده بودند توسط دولت روسیه منهدم شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در پی ایجاد بحران در کشور اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، کشورهای غربی و روسیه تحریم های متقابلی را علیه یکدیگر وضع کرده اند.

مهم ترین قانون تحریمی روسیه وضع ممنوعیت واردات تعداد قابل توجهی از محصولات غذایی بوده است که پیش از این در ابعاد قابل توجه به این کشور وارد می شده است.

دولت روسیه از زمان وضع قانون ممنوعیت واردات مجدانه بر اجرای آن تأکید داشته است و در همین راستا بیش از ۱۹ هزار تن مواد غذایی وارداتی از کشورهای تحریمی را منهدم نموده است.

انواع میوه و سبزی، پنیر و محصولات دامی جزء محصولاتی هستند که مشمول قانون ممنوعیت واردات به روسیه شده اند و در این مدت صد ها تن از هرکدام از این محصولات توسط دولت روسیه منهدم شده است.

بر اساس بیانیه ای که وزارت کشاورزی روسیه منتشر نموده است، دولت در اجرای قانون ممنوعیت واردات مصمم است و به همین دلیل محصولاتی که به صورت غیرقانونی به روسیه وارد می شوند، بعد از کشف به سرعت در فرآیند انهدام قرار می گیرند.

انهدام گسترده و سریع محصولات کشف شده از سوی دولت روسیه، از سال ۲۰۱۵ میلادی و بعد از تذکر صریح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور سرعت بیشتری به خود گرفته است.

در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی ولادیمیر پوتین به طور صریح در اظهار نظری اعلام کرد که محصولات غذایی که به صورت غیرقانونی و از کشورهای تحریمی وارد روسیه میشوند باید به صورت فیزیکی منهدم گردند.

گفتنی است وضع قانون ممنوعیت واردات در روسیه از زمان پایان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است. در حال حاضر قانون ممنوعیت واردات روسیه تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید شده است.

منبع: مسکو تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.