۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۶۰۰ ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ دسته: تولید
۰

دولت کانادا مقررات پیشنهادی ممنوعیت صادرات و واردات آزبست و محصولات حاوی آن را اعلام کرده و به فعالان اقتصادی این حوزه، یک فرصت مشخص زمانی برای اعمال قوانین مذکور داده است. بدین طریق صاحبان کسب و کار در کانادا به صورت دفعتی با قوانین ممنوعیت تجاری مواجه نخواهند شد و امکان برنامه ریزی خواهند داشت.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت کانادا با دادن مهلت ۶ تا ۹ ماهه و درخواست دریافت نظرهای عمومی مردم، پیشنهاد مقررات ممنوعیت صادرات و واردات آزبست را اعلام کرد.

طبق این بند پیشنهادی به معادن مرتبط با تولید آزبست تا سال ۲۰۲۵ مهلت داده شده است تا به محصولات و یا صنایع جایگزین روی آورند.

پیشنهاد ممنوعیت استفاده بیشتر از آزبست از سوی دولت کانادا

دولت کانادا، تحت قانون حفاظت از محیط زیست، مقررات پیشنهادی ممنوعیت واردات، استفاده و فروش محصولات حاوی آزبست را صادر کرده است. هم چنین صادرات این محصولات از طریق اصلاحیه قوانین فهرست کنترل صادرات ممنوع می شود. بر اساس این پیشنهاد قانونی، طبق روال قانونگذاری که در ماه آوریل اعلام شده است، پیشنهاد ممنوعیت ۶ ماده معدنی که تحت عنوان آزبست قرار می گیرند، اعلام شده است.

آزبست ماده ای است که از گذشته برای عایق کردن ساختمان ها و خانه ها و به منظور نسوز کردن استفاده می شود. آزبست را می توان در سیستم های گرمایشی و عایق، کاشی های کف و برخی اجزای موتور خودرو یافت.

معافیت های محدود

این مقررات معافیت هایی را برای معادنی که حاوی مواد معدنی آزبست هستند در نظر گرفته است تا امکان توسعه مجدد و بازسازی معادن به منظور استخراج موادی غیر از آزبست را داشته باشند. هم چنین این معادن تا سال ۲۰۲۵ برای استفاده از آزبست در صنایعی که سودسوزآور و کلر تولید می کنند، معاف هستند.

این بازه زمانی و استثنا قائل شدن برای این معادن محدود است. بدین منظور این صنایع بایستی هر چه سریعتر در راستای سیاست کانادا به عنوان یک شریک جهانی برای کاهش تجارت آزبست، به صنایع جایگزین روی آورده و خود را با شرایط جدید منطبق کنند.

نظرخواهی عمومی پیش از تصویب قوانین برای پیش بینی پذیری اقتصاد

دولت کانادا نظرات مربوط به مقررات پیشنهادی را تا ۲۲ مارس دریافت می کند و انتظار دارد که مقررات نهایی را در پاییز ۲۰۱۸ منتشر نماید.

انجمن حقوق محیط زیست کانادا نیز این ابتکار دولت را تحسین کرد و از دولت درخواست کرد محدودیت های قابل قبولی برای بقایای آزبست تعیین نماید و مطالبات عمومی درخصوص درخواست های استفاده از مجوز را تضمین کند.

هم چنین مشاور این انجمن گفت: وضع مقررات بایستی به گونه ای باشد که نیاز صنعت به صنایع جایگزین امن فراهم گردد.

منبع: chemicalwatch.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.