۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۴۶۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ دسته: تولید
۰

درپی اصرار دولت آمریکا به افزایش ظرفیت تولید خودروسازان در داخل این کشور، دو خودروسازی تویوتا و مزدا اعلام کردند یک کارخانه جدید با سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری راه اندازی می کنند. این کارخانه ۴ هزار شغل مستقیم در آمریکا ایجاد می کند و سالانه ۳۰۰ هزار خودرو جدید به بازار روانه خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد تویوتا و مزدا یک کارخانه تولید خودرو مشترک جدید در آمریکا راه اندازی می کنند. این دو خودروساز در پی اصرار ترامپ به افزایش میزان تولید در داخل کشور آمریکا قصد دارند با سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری یک کارخانه جدید در این کشور راه اندازی نمایند.

ایجاد ۴۰۰۰ شغل مستقیم با احداث کارخانه جدید

لازم به ذکر است احداث این کارخانه جدید خودروسازی ۴ هزار شغل مستقیم در آمریکا ایجاد می کند و سالانه ۳۰۰ هزار خودرو جدید به بازار روانه خواهد کرد.

بنا به گفته کارشناسان خودرو در آمریکا پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۱ این کارخانه جدید احداث شود و به گفته این کارشناسان این اتفاق پیروزی بزرگی برای دولت آمریکا و ترامپ خواهد بود.

کاهش قیمت خودروها در آمریکا نتیجه احداث کارخانه جدید خودرو در آمریکا

لازم به ذکر است با احداث و ساخت این کارخانه جدید میزان فروش خودرو در آمریکا افزایش خواهد یافت و همچنین قیمت خودروها کاهش می یابد که این امر منجر به توسعه صنعت خودروسازی در آمریکا خواهد شد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۷ در آمریکا میزان فروش خودرو ۲ درصد کاهش پیدا کرد و کارشناسان خودرو پیش بینی می کنند با احداث کارخانه های جدید رونق در صنایع خودروسازی در سال های آینده ایجاد خواهد شد.

تهدید به افزایش تعرفه واردات ابزار دولت آمریکا برای افزایش تولید در داخل

همچنین سال گذشته ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مدیرعامل تویوتا هشدار داده بود که اگر خودرو کرولا تویوتا که در کشور مکزیک تولید شده و به آمریکا صادر می شود در داخل کشور آمریکا تولید نکند، دولت آمریکا نیز بر ورود خودروهای ژاپنی تویوتا به کشورش تعرفه های سنگین وضع خواهد کرد.

لازم به ذکر است در سراسر جهان خودروسازان مطرح جهانی با اشتراک یکدیگر به دنبال تولید محصولات رقابت پذیر هستند. همچنین اصل این اشتراکات در زمینه مراکز تحقیق و توسعه صورت می گیرد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.