۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۲۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

درپی حمایت دولت پاکستان از صادرات شکر، دولت هند اعلام کرد به منظور جلوگیری از واردات شکر ارزان قیمت تعرفه واردات این محصول را بار دیگر افزایش خواهد داد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند اعلام کرده است قصد دارد به منظور جلوگیری از واردات ارزان قیمت شکر به این کشور میزان تعرفه واردات را بار دیگر افزایش دهد.

دولت هند به تازگی میزان تعرفه واردات شکر را افزایش داده است و در حال حاضر تعرفه واردات شکر در هند به منظور حمایت از تولیدات داخلی در برابر واردات ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است. با اینحال دولت هند اعلام کرده است به منظور جلوگیری از واردات ارزان قیمت شکر از کشور پاکستان قصد دارد تعرفه واردات شکر را افزایش دهد.

کشور پاکستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکر در جهان محسوب می شود. با اینحال به دلیل کاهش قیمت های جهانی شکر، تولیدکنندگان شکر پاکستانی نتوانسته اند بخش قابل توجهی از شکر تولیدی خود را به بازارهای جهانی روانه کنند.

دولت پاکستان به تازگی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی یارانه صادراتی به آن ها پرداخت نموده است. این مسئله موجب شده است صادرکنندگان پاکستانی شکر خود را با قیمتی به مراتب پایین تر به بازارهای جهانی عرضه نمایند.

هند نیز یکی از تولیدکنندگان اصلی شکر در جهان محسوب می شود و از این رو در پی حمایت پاکستان از صادرات شکر، دولت هند نیز مسئله افزایش تعرفه واردات به منظور جلوگیری از صرفه اقتصادی واردات شکر از پاکستان را در نظر گرفته است.

افزایش تعرفه واردات یکی از ابزارهای اصلی کشورها برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر واردات ارزان قیمت محسوب می شود و دولت های مختلف به طور گسترده از این ابزار استفاده می کنند.

کشور هند در سال جاری بیش از ۲۵ میلیون تن شکر تولید کرده است که بیش از ۵ میلیون تن بیشتر از میزان تولید آن در سال گذشته است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.