۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۹۶۰ ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی چین و تایلند به منظور تسهیل و تسریع تجارت دوجانبه و کاهش اتکاء به دلار، اقدام به تمدید پیمان پولی دوجانبه میان خود برای دومین بار و به ارزش ۱۰.۸ میلیارد دلار نمودند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی چین روز دوشنبه هشتم ژانویه در اعلامیه ای گفته است که پیمان پولی دوجانبه اش با بانک مرکزی تایلند را تمدید نموده است.

پیمان پولی دوجانبه میان چین و تایلند این امکان را فراهم می سازد که دو کشور به میزان ۷۰ میلیارد یوآن و ۳۷۰ میلیارد بات (برابر با ۱۰.۸ میلیارد دلار) را در تجارت با یکدیگر معامله نمایند.

هدف از انعقاد پیمان پولی میان دو کشور تسهیل و تسریع سرمایه گذاری و مبادلات تجاری دوجانبه است تا بدنبال آن رشد اقتصادی دو کشور نیز افزایش یابد.

این پیمان به مدت سه سال تمدید شده است و در صورت اتمام دوره آن و رضایت طرفین قابل تمدید است.

پیمان پولی دوجانبه این امکان را فراهم می نماید که طرفین در انجام مبادلات تجاری و معاملات مالی خود از ارزهای ملی خود استفاده نمایند. استفاده از ارزهای ملی ثبات بازارهای مالی را به دنبال دارد و نقدینگی مورد نیاز در مواقع کمبود را فراهم می نماید.

برای اولین بار پیمان پولی دوجانبه میان چین و تایلند در دسامبر ۲۰۱۱ و در حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسیده است. هدف از انعقاد پیمان در آن سال کاهش اتکاء به دلار در مبادلات میان دو کشور عنوان شده بود.

همچنین دو کشور در سال ۲۰۱۴ و بعد از اتمام دوره سه ساله پیمان پولی، اقدام به تمدید آن نموده بودند.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.