۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۹۱۹ ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت پاکستان برای اولین بار در سال های اخیر یک برنامه سیاست تجاری ۵ ساله با هدف افزایش تولید و تسهیل صادرات ارائه کرده است. هدف اصلی از اجرای این برنامه دستیابی به نرخ رشد اقتصادی ۱۰ درصدی عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد محمد یونس یکی از مسئولین وزارت تجارت کشور پاکستان اعلام کرد دولت این کشور برای اولین بار در طول سال های اخیر یک برنامه سیاست تجاری ۵ ساله منتشر نموده است که اجرای آن از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده است.

دولت پاکستان برنامه افزایش میزان رشد اقتصادی به حدود ۱۰ درصد را در دستور کار قرار داده است و در تلاش است بخش های مختلف اقتصاد کشور را متناسب با این هدف جهت دهی نماید. یکی از اهداف برنامه سیاست تجاری ۵ ساله این کشور نیز دستیابی به رشد اقتصادی ۱۰ درصد عنوان شده است.

دولت پاکستان در حال حاضر برنامه ۵ ساله سیاست تجاری را منتشر نموده است اما در عین حال اعلام کرده است تا نیمه سال  میلادی از پیشنهادات مشاوره ای در خصوص این برنامه سیاستی استقبال خواهد کرد.

دولت پاکستان اعلام کرده است هدف از ارائه برنامه های سیاستی ۵ ساله ایجاد ثبات نسبی در قوانین به منظور ایجاد اطمینان در بین سرمایه گذاران است.

در برنامه سیاست تجاری ۵ ساله محورهای اصلی سیاست های دولت پاکستان در حوزه تجارت خارجی عنوان شده است. علاوه بر این در این برنامه بخش هایی از صادرات مورد هدف قرار گرفته اند و دولت پاکستان قصد دارد شرایط را برای افزایش صادارت این محصولات فراهم نماید.

برنامه ریزی برای صادرات گوشت، مرغ و محصولات دامی به کشورهای خاورمیانه که اکنون این محصولات را از کشور برزیل وارد می کنند، از جمله محورهای تعیین شده در این برنامه ۵ ساله است.

در این برنامه بر یافتن بازارهای جدید همچون کشورهای آفریقایی نیز به عنوان هدف بالقوه صادرات محصولات دامی اشاره شده است.

حمایت از واردات کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه به منظور ایجاد ارزش افزوده و افزایش صادرات یکی از مهم ترین برنامه های برنامه سیاست تجاری ۵ ساله پاکستان عنوان شده است.

دولت پاکستان ابزار امیدواری کرده است که با آغاز اجرای این برنامه ۵ ساله میزان صادرات این کشور در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.