۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۵۹۴ ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ دسته: انرژی
۰

پروژه های جدید بازیابی نفت و گاز در آمریکا جهت توسعه تحقیقاتی روش های غیر متعارف در استخراج سوخت های فسیلی، با افزایش ۳۰ درصدی بودجه همراه بوده است. وزارت انرژی آمریکا امیدوار است که این پروژه ها در آینده به تولید و توسعه پایدار از میادین نفتی آمریکا منجر شود.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت انرژی آمریکا (DOE) اعلام کرده است که در شش پروژه برای تقویت جایگاه تولید نفت و گاز آمریکا و حفظ کیفیت آب و هوا، سرمایه گذاری می کند.

شرکت C-Crete Technologie برای توسعه چاه های دریایی (offshore) با استفاده از سیمان تقویت شده جهت جلوگیری از نشت و تخلیه چاه ها در شرایط دما و فشار بالا، ۱.۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

موسسه فناوری گاز در ایلینوی، ۷.۹۴ میلیون دلار برای انجام آزمون های چندگانه شکست هیدرولیکی در حوزه مخزن Delaware به منظور بررسی صحت کامل محاسبات، طراحی و اثرات زیست محیطی آن دریافت می کند.

دانشگاه A&M تگزاس برای افزایش بهره وری تولید نفت شیل، ۸ میلیون دلار برای آزمایشگاه Eagle Ford Shale دریافت خواهد کرد.

دانشکده معادن کلرادو، ۱.۴۹ میلیون دلار برای توسعه پوشش های برتر خط لوله جهت جلوگیری از رسوب هیدرات در خطوط لوله زیرزمینی و اطمینان از اثربخشی آن ها در جلوگیری از نشتی و پراکنده شدن در حوزه دریایی، دریافت خواهد کرد.

دانشگاه لوئیزیانا برای آزمایشگاه دریایی شیل خود، ۳.۶۸ میلیون دلار برای تعیین هزینه های بهینه استخراج نفت سبک و راه های محافظت محیط زیستی آن دریافت خواهد کرد.

موسسه پلی تکنیک ویرجینیا به همراه دانشگاه ایالتی هزینه ۷.۹۹ میلیون دلار را برای تحقیق در مورد منابع بالقوه و راهبردهای انجام کار در منطقه آپالاچیای مرکزی (Central Appalachia) دریافت خواهد کرد.

وزارت انرژی آمريکا می گويد که اين پروژه های جدید، شکاف بحرانی میان فناوری توليد و تکميل مخازن فعلی و توسعه نسل های بعدی فناوری را کاهش می دهد.

منبع: انرژی وویس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.