۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۴۱۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ترکیه به تازگی یک سامانه اینترنتی اختصاصی برای معرفی محصولات تولید داخل و فروش آن ها به مشتریان قطری راه اندازی نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد ترکیه به تازگی یک سامانه اینترنتی به منظور معرفی محصولات تولیدی خود برای صادرات به کشور قطر راه اندازی نموده است. این سامانه با آدرس turkishsouq.qa قرار است به عنوان رابطی برای آشنا شدن واردکنندگان قطری با محصولات تولیدی کشور ترکیه عمل نماید.

به همین مناسب در کشور قطر مراسمی با حضور احمد ارسلان وزیر حمل و نقل، بنادر و ارتباطات کشور ترکیه روز دوشنبه در شهر دوحه پایتخت کشور قطر به منظور معرفی این سامانه اینترنتی به فعالین کسب و کار کشور قطر برگزار شد.

وزیر حمل و نقل کشور ترکیه در این همایش ضمن تأکید بر تمایل جدی کشور ترکیه به افزایش تبادلات تجاری با قطر راه اندازی این سامانه را در بهبود روابط تجاری دوجانبه بسیار مفید و مؤثر ارزیابی کرد.

به گفته وزیر حمل و نقل ترکیه گرچه تجارت دوجانبه ترکیه و قطر محدود به بخش تجارت الکترونیک نیست اما راه اندازی این سامانه اینترنتی می تواند بسیاری از ظرفیت های صادراتی ترکیه را به مشتریان قطری معرفی نماید و از این طریق بر میزان صادرات ترکیه افزوده بیفزاید.

علاوه بر راه اندازی این سامانه اینترنتی، شرکت های پست دو کشور ترکیه و قطر نیز تفاهم نامه هایی را به منظور تسهیل ارسال محموله های تجاری بین دو کشور منعقد کرده اند.

بر اساس گفته های وزیر حمل و نقل کشور قطر در حال حاضر محموله های ارسالی از کشور ترکیه در مدت ۷ روز به قطر می رسند اما دو کشور قصد دارند با تدارک اقدامات لازم، این مدت را کاهش دهند.

منبع: حریت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.