۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۹۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ دسته: مسکن
۰

دولت هند موفق شده است با سرمایه گذاری و برنامه ریزی ویژه برای بخش مسکن، از اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی تا به حال شرایط را برای ساخته شدن بیش از ۵۴۵ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت فراهم نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت مسکن کشور هند به تازگی آماری از میزان مناطل مسکونی ارزان قیمت ساخته شده ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش از اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی تا به حال بیش از ۵۴۵ هزار مسکن ارزان قیمت توانسته اند با فراهم کردن شرایط مد نظر دولت، مجوز ساخت را از وزارت مسکن این کشور اخذ نمایند.

این واحدهای مسکونی با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد روپیه ای معادل ۴.۸ میلیارد دلاری ساخته شده است و دولت نیز در ساخت آن ها در حدود ۸۱ میلیارد روپیه معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری نموده است.

آمار اعلام شده از سوی دولت هند تنها مربوط به منازل مسکونی ارزان قیمت ساخته شده در مناطق شهری است که در بیش از ۲۸۲ شهر کشور هند ساخته شده اند.

این درحالیست که بر اساس آمار منتشر شده تعداد کل منازل مسکونی ساخته شده در کشور هند از اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی تا به حال در حدود ۳.۶ میلیون واحد مسکونی عنوان شده است.

ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت که پاسخگوی نیاز جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفری کشور هند باشد، یکی از اولویت های اصلی دولت نارندرا مودی محسوب می شود. از این رو دولت مودی از ابتدای فعالیت خود برنامه های ویژه و بلندپروازانه ای را برای بخش مسکن کشور هند تدوین نموده است.

مهم ترین برنامه دولت هند در بخش مسکن، برنامه «مسکن برای همه» است که از اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده و قرار است تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ میلیون واحد مسکونی در قالب این طرح در بخش های شهری و روستایی کشور هند ساخته شود.

ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت و متناسب با نیاز اقشار کم درآمد جامعه بدون دخالت دولت ها و تدوین برنامه مناسب امکان پذیر نیست. از این رو بسیاری در از کشورها همچون هند، دولت به طور مستقیم در ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت سرمایه گذاری می نماید.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.