۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۸۵۹ ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

سازمان پیشرفت اینسور روسیه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. این سازمان در تلاش برای هموارسازی مسیر پیشرفت روسیه و ایجاد تحول اقتصادی از طریق ارائه برنامه های توسعه ای است. اینسور به عنوان یک اتاق فکر، بسته های سیاستی را ارائه می کند و از این مسیر، در ایجاد تغییرات اقتصادی اثرگذار است.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان پیشرفت اینسور روسیه در ابتدا به عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی (مرکز ریو[۱]) که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده بود، شناخته می‌شد؛ با گذشت زمان این موسسه چارچوب خود را تغییر داد و تبدیل به یک سازمان برای ارائه برنامه های توسعه ای در سطح ملی، اتحاد در سرمایه فکری و استفاده از کارشناسان برجسته برای هدایت مسیر توسعه و پیشرفت روسیه شد.

اینسور توسط دیمیتری مدودف‌ پس از روی کار آمدنش به عنوان رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد و یک اقتصاددان (ایگور یورنگز[۲]) به عنوان رئیس این سازمان انتخاب گردید.

اهداف بلندمدت سازمان پیشرفت روسیه

مدودف پس از تأسیس این سازمان متحول سازی بخش بهداشت و درمان، ایجاد مسکن ارزان قیمت، توسعه کیفی آموزش، توسعه و تحول در بخش کشاورزی و بررسی جمعیت شناسی را در اولویت قرار داده و بیان می کند که این موارد جزء اهداف بلند مدت اینسور است.

سازمان پیشرفت اینسور[۳] روسیه دارای ۵ مرکز پروژه های ملی، توسعه سیاست گذاری های عمومی، جامعه اطلاعاتی،  توسعه اقتصادی – اجتماعی و توسعه بین المللی است.

این سازمان اهداف خود را در این مراکز به منظور اجماع و پرورش ایده های جدید و استفاده از آنان برای هدایت روسیه در مسیر تحول و توسعه، سازماندهی می کند. این مراکز هر کدام بر موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین المللی متمرکز هستند و سیاست های مربوط به حوزه های مذکور را ارائه می دهند.

نحوه فعالیت سازمان پیشرفت روسیه

اینسور با مسئولان دولتی روسیه و سران کشورهای جهان به بحث و گفتگو می پردازد و با استفاده از متخصصان و کارشناسان برای کشف راه حل های علمی به منظور حل مشکلات و در نهایت پیشرفت کشور تلاش می کند.

این سازمان در بحث ها و گفتگوهای خود هیچ محدودیت و قیدی را برای بیان نظرات ایجاد نمی کند. یکی از اصول اینسور گفتمان آزاد، جامع و صریح است که در مورد آینده روسیه صورت می گیرد. مباحث و تحقیقات صورت گرفته توسط این سازمان در اختیار رئیس جمهور، ‌اعضای دولت و عموم مردم قرار می گیرد.

از مأموریت های سازمان پیشرفت اینسور این است که ارتباط بین دولت و کارشناسان هر حوزه را تسهیل می کند. هدف این است که با این کار دولتمردان روسیه بتوانند رابطه و همکاری بیشتری با کارشناسان داشته باشند و در نهایت با تفکر، تجزیه و تحلیل و اثرگذاری بتوانند کیفیت زندگی شهروندان روسیه را از طریق نوسازی دولت و تحول در جامعه افزایش دهد.

ارزش های سازمان پیشرفت اینسور روسیه

اینسور با مجموعه ای از ارزش ها مدیریت می شود که خود را پایبند به آن می داند:

  • تعهد به گفتگوی آزاد و پاسخگویی عمومی
  • تعهد به تحقیق، تجزیه و تحلیل علمی و هدفمند
  • تعهد کامل به استقلال و فراجناحی بودن

در حال حاضر در این سازمان پروژه های ملی با موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات مدنظر قرار گرفته است؛ اینسور با تحقق اهداف خود در هر یک از حوزه های مذکور در تلاش است بتواند روسیه را به سمت پیشرفت حرکت دهد.

پینوشت:

[۱] RIO Center

[۲] Igor Yurgens

[۳] اینسور مخفف کلمه روسی: Institute of Contemporary Development),  Institut sovremennogo razvitiia)

منبع: سازمان پیشرفت اینسور روسیه 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.