۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۷۰۶ ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ دسته: تولید
۰

یکی از مهمترین مسائل توسعه خودروهای الکترونیکی، تامین انرژی لازم برای آن هاست. در این راستا شرکت تویوتا و پاناسونیک برای تولید باتری های مناسب همکاری خواهند کرد. این اقدام هزینه های تحقیق و توسعه شرکت تویوتا را کاهش خواهد داد.

به گزراش مسیر اقتصاد شرکت خودروساز تویوتا برای گسترش خودروهای الکتریکی و به منظور تامین باتری های این محصولاتT به دنبال همکاری با شرکت پاناسونیک از بزرگترین تولیدکننده های باتری لیتیومی یونی است.

شرکت خودروساز تویوتا با توجه به برنامه های کوتاه مدت خود تا سال ۲۰۲۰ در نظر دارد که خودروهای الکتریکی را در بازارهای جهانی گسترش دهد و برای گسترش این خودروها، بایستی تمهیدات لازم برای تامین باتری های این محصولات را به کار ببرد.

تامین باتری های خودروهای الکتریکی بزرگترین مانع توسعه این محصولات است

مدیرعامل تویوتا با بیان اینکه برای تامین باتری های خودروهای الکتریکی مذاکرات خوبی با شرکت پاناسونیک داشته است، گفت: هم اکنون بزرگترین مانع توسعه خودروهای الکتریکی تامین باتری های این محصولات است.

وی با بیان اینکه بایستی تا سال ۲۰۲۰، ۱ میلیون دستگاه خودرو الکتریکی روانه بازار کنیم، گفت: برای توسعه باتری های خودروهای الکتریکی و برای نیل به اهداف خود در زمینه گسترش این محصولات تا سال ۲۰۳۰ نیازمند کمک شرکت پاناسونیک هستیم.

کاهش هزینه های R&D در همکاری با شرکت پاناسونیک

وی افزود: همکاری با شرکت پاناسونیک منجر به کاهش هزینه های واحدهای R&D و تولید خواهد شد.

گفتنی است هم اکنون شرکت پاناسونیک با تامین ۲۹% باتری های لیتیومی یونی از  بزرگترین تامین کنندگان باتری های استوانه ای خودروهای الکتریکی می باشد.

تامین برق خودروهای برقی از نیروگاه های حرارتی آلودگی هوا را کاهش نمی دهد

لازم به ذکر است گسترش خودروهای هیبریدی و برقی در داخل کشور اقدام مناسبی است. اما نباید فراموش شود اگر تامین نیروی برق خودروهای برقی بر پایه تولید از نیروگاه های حرارتی باشد، تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد زیرا از میزان تولید co2 کاسته نمی شود.

بنابراین اگر برنامه این است که خودروهای برقی در کشور توسعه پیدا کند، می ‌بایست پیش از آن الزامات قانونی محکمی برای آن درنظر گرفت چرا که در حال حاضر در زمینۀ توسعۀ خودروهای برقی در کشور قانون محکمی وجود ندارد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.