۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۸۸۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ دسته: حمل و نقل
۰

یارمحمدی نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تسریع در تکمیل خط آهن سرخس- چابهار گفت: در صورت راه اندازی راه آهن و بزرگراه چابهار- زاهدان- سرخس درآمدی معادل درآمد نفت برای دولت ایجاد خواهد شد.

علیم یارمحمدی نماینده زاهدان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درباره وعده رئیس جمهور برای راه اندازی فاز اول راه آهن چابهار- سرخس از چابهار تا زاهدان گفت: این پروژه نیاز به بودجه دارد. با بودجه ای که در سال ۹۷ برای این پروژه در نظر گرفته شده است، فاز اول تا پایان دولت بعدی هم راه اندازی نخواهد شد؛ مگر این که یک سرمایه گذار وارد پروژه شود یا بودجه خاصی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

راه آهن چابهار- سرخس منابع درآمدی خوبی برای کشور ایجاد می کند

نماینده زاهدان با بیان این که عدم راه اندازی این پروژه خللی در شبکه راه آهن کشور محسوب می شود، گفت: با راه اندازی راه آهن چابهار- سرخس علاوه بر کاهش مصرف سوخت، بندر چابهار که صادرات و واردات آن با ۸.۵ میلیون تن آغاز شده است می تواند منابع درآمدی خوبی را برای کشور تامین کند.

اشتغال یکی از مزیت های راه آهن چابهار- سرخس

یار محمدی مزیت دیگر راه اندازی این پروژه را اشتغال دانست و گفت: دولت می تواند با استفاده از سرمایه گذاری هند این پروژه را سرعت بخشد.

وی افزود: وزارت راه باید به این پروژه توجه ویژه ای داشته باشد.

بازگشت سرمایه سریع پروژه

این عضو کمیسیون عمران بازگشت سرمایه خط آهن چابهار- سرخس را سریع دانست و گفت: در کمیسیون عمران تاکید شد که یکی از ۵ محوری که راه آهن مکلف به تکمیل آن است راه آهن چابهار- سرخس است، ولی با این روند وعده رئیس جمهور محقق نخواهد شد.

یار محمدی گفت: در صورت راه اندازی راه آهن و بزرگراه چابهار- زاهدان- سرخس درآمدی معادل درآمد نفت برای دولت ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تکمیل راه آهن چابهار- سرخس را دارای اولویت و درآمد بیشتری نسبت به اتصال همدان به شبکه ریلی کشور دانست.

عملکرد ضعیف دولت در جذب سرمایه از بخش خصوصی

یارمحمدی در پاسخ به این که دولت چه مقدار تلاش کرده تا از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل راه آهن چابهار- سرخس استفاده کند، گفت: دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی در انتها گفت: در اکثر کشورهای اروپایی پروژه ها را از طریق فایناس اجرا کرده و امنیت سرمایه گذاری را تامین می کنند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.