۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۶۷۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

KDI یک موسسه تحقیقاتی بوده که با حمایت های دولت تأسیس شده است؛ این سازمان با ارائه سیاست های اقتصادی و اجتماعی، کره جنوبی را در مسیر رشد و توسعه همراهی می کند و دارای ۵ مرکز وابسته و ۳۰۰ محقق است.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان پیشرفت کی دی آی به عنوان سازمانی که پیشرفت کره جنوبی را رصد و بررسی می کند، نتایج تحقیقات خود را همراه با بسته های سیاستی در رابطه با موضوعات اقتصادی و اجتماعی، با بکاربردن روش های علمی و همچنین همکاری با موسسات اقتصادی و متخصصان، ارائه می دهد.

این سازمان نقش مهمی در شکل گیری گفتمان سیاستی رو به جلو در کره جنوبی ایفا می کند. لذا بررسی ساختار و بخش های وابسته به آن جهت الگوگیری، ضروری می نماید.

ساختار سازمانی KDI

در شکل زیر ساختار سازمانی KDI آمده است:

اهداف سازمان پیشرفت کی دی آی در دهه های گذشته

همچنین اهداف این سازمان در دهه گذشته در تصویر زیر آورده شده است:

سازمان پیشرفت کی دی آی تا کنون چه موسسات و سازمان های  را تأسیس کرده است؟

KDI علاوه بر ستاد خود، سازمان های مختلفی را نیز ذیل خود دارد که در هر برهه از زمان بنا بر مسائل روز و نیازهای این سازمان در دستیابی به اهدا، تاسیس شده است. تصویر زمان تاسیس این سازمان ها در زیر آمده و در ادامه به توضیح هر بخش پرداخته شده است.

مرکز آموزش و اطلاعات اقتصادی (EIEC)

وظیفه این مرکز تجزیه و تحلیل اطلاعات داخلی و بین المللی اقتصادی، ارائه برنامه های آموزشی در حوزه اقتصاد، حمایت از تحصیلات اقتصادی، آزموش آنلاین در زمینه اقتصاد و بررسی مسائل مربوط آن است.

مدرسه مدیریت و سیاست گذاری عمومی(KDI School)

در این آموزشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های سیاست گذاری عمومی، سیاست گذاری توسعه و مدیریت عمومی تحصیل می کنند.

مرکز مدیریت سرمایه گذاری عمومی و خصوصی (PIMAC)

وظیفه این مرکز امکان سنجی سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و ارزیابی پروژه های اقتصادی است.

مرکز توسعه بین المللی (CID)

وظیفه این مرکز مطالعه در زمینه توسعه اقتصادی و به اشتراک گذاری آن با دیگر کشور ها است.

مرکز مطالعات قوانین (CRS)

در این مرکز به بررسی تأثیر هزینه ها بر اقتصاد؛ همچنین تجزیه، تحلیل هزینه و سود، ارائه مشاوره و آموزش در وزارتخانه ها و پرداخته می شود.

۳۰۰ متخصص در KDI فعال هستند

سازمان پیشرفت کی دی آی مجموعه ای از داده ها و تحقیقات گسترده با موضوعات اقتصادی و اجتماعی را در اختیار همگان قرار می دهد و همچنین برای کارکنان خود، کتابخانه و خدمات کامپیوتری را به منظور تحقیق فراهم کرده است

کی دی آی حدود ۳۰۰ پژوهشگر متخصص در حوزه های مختلف دارد که بودجه آن توسط دولت تأمین می شود.

تاکنون این سازمان توانسته است با طراحی یک مدل اقتصادی همراه با یک بازار رقابتی پر قدرت، ادغام موسسات اقتصادی برای جلوگیری از موازی کاری و بهبود زیر ساخت های اجتماعی و توسعه منطقه ای، حرکت کره جنوبی در مسیر پیشرفت را پر سرعت تر کند.

پینوشت:

[۱] Economic Information and Education Center

[۲] Public and Private Investment Management Center

[۳] Center for Regulatory Studies

[۴] Center for International Development

[۵] KDI School of Public Policy and Management

برگرفته از: انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.