۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۵۷۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت هند در راستای برنامه «ساخت هند» و حمایت از تولیدات داخلی در برابر محصولات خارجی، تعرفه واردات تلفن همراه و دیگر دستگاه های الکترونیکی را افزایش داد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت کنونی هند در سال های اخیر برنامه ای با عنوان «ساخت هند» راه اندازی نموده است و در طول سال های اخیر اقدامات متعددی را در قالب آن در دستور کار قرار داده است. هدف هند در این برنامه حمایت گسترده از تولیدات داخلی است.

بخش الکترونیک نیز یکی از بخش های مهم در برنامه ساخت هند تولید این کشور محسوب می شود. از این رو یکی از اقدامات دولت هند در این راستا افزایش تعرفه واردات موبایل و دیگر محصولات الکترونیکی همچون تلویزیون است که به تازگی اعلام شده است.

در حال حاضر کشور هند وضعیت مناسبی در تولید محصولات الکترونیکی دارد اما دولت این کشور قصد دارد با محدود نمودن بیشتر واردات، حمایت بیشتری از تولیدات داخلی نماید و به رونق آن ها کمک کند.

بر این اساس تعرفه واردات تلفن همراه در کشور هند از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافته است. تعرفه واردات دیگر محصولات الکترونیکی نیز به بیش از ۱۵ درصد و ۲۰ درصد افزایش یافته اند.

بازار سالانه تلفن همراه در کشور هند بیش از ۱۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد و کشور هند قصد دارد بخش بیشتری از ظرفیت این بازار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهد.

درحال حاضر از هر ۱۰ دستگاه تلفن همراه در کشور هند ۸ مورد تولید داخلی است و میزان تولید این کشور ۵۰۰ میلیون تلفن همراه در سال است که در مقایسه با ۳ سال قبل دو برابر شده است.

یکی از سیاست های اصلی دولت هند در این زمینه ملزم کردن تولیدکنندگان مطرح تلفن همراه در سطح جهان به توسعه فعالیت های خود در داخل این کشور است.

به طور مثال شرکت سامسونگ که بخش زیادی از بازار تلفن همراه کشور هند را به خود اختصاص داده است، محصولات خود را در داخل این کشور تولید می کند.

اما در مقابل شرکت اپل با وجود پیشنهادات معافیت مالیاتی از سوی دولت هند، بخش بسیار کمی از محصولات خود را در داخل این کشور تولید می کند. از این رو افزایش تعرفه واردات موجب گران تر شدن محصولات اپل در کشور هند خواهد شد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.