۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۷۱۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ دسته: مسکن
۰

وزارت مسکن و شهرسازی کشور هند قصد دارد به عنوان بخشی از قانون تنظیم گری بخش مسکن، سامانه ای را برای ثبت پروژه های ساختمانی نیمه کاره راه اندازی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت مسکن و شهرسازی کشور هند اعلام کرده است که قصد دارد یک سامانه مرکزی برای ثبت پروژه های ساختمانی نیمه تمام راه اندازی نماید.

وزارت مسکن و شهرسازی هند هدف از راه اندازی این سامانه را ساماندهی به وضعیت پروژه های نیمه کاره اعلام کرده است.

یکی از مقامات وزارت مسکن و شهرسازی کشور هند در این خصوص گفته است: «در بسیاری از استان های کشور هند روند ثبت پروژه های ساختمانی نیمه کاره از سوی پیمان کاران آغاز شده است.»

راه اندازی سامانه پروژه های ساختمانی نیمه کاره این امکان را فراهم می کند که دولت در هر لحظه از وضعیت پروژه ها آگاهی کامل داشته باشد و بتواند برای بهبود شرایط سیاست های مناسب را طراحی و اجرایی نماید.

علاوه بر این چنین سامانه ای می تواند نشانگر مناسبی از وضعیت رونق و یا رکود بخش ساختمان کشور هند باشد. در این خصوص نیز دولت می تواند با توجه به وضعیت فعلی بخش ساختمان، سیاست های مناسب را در دستور کار قرار دهد.

وزارت مسکن و شهرسازی کشور هند در طول ۸ سال گذشته بر روی طراحی مناسب و همه جانبه قانون تنظیم گری بخش مسکن کار کرده است. بخشی از این قانون بهبود شرایط دسترسی به وضعیت فعلی بخش ساختمان است. راه اندازی سامانه پروژه های ساختمانی نیمه کاره نیز در همین راستا اجرایی شده است.

در گام بعدی وزارت مسکن و شهرسازی هند قصد دارد پروژه های نیمه کاره بخش ساختمان را به دسته های معمولی و با ریسک بالا تقسیم بندی نماید و برای هرکدام اقدامات مناسب دولت را طراحی نماید. هدف دولت سود ده نمودن شرایط پیش خرید پروژه های مسکونی نیمه کاره از سوی مردم به منظور فراهم شدن شرایط تکمیل این پروژه هاست.

بر اساس اطلاعات فعلی دولت هند تعداد واحدهای مسکونی که مراحل ساخت آن ها نیمه کاره باقی مانده، در حدود ۲.۹ میلیون واحد تخمین زده شده است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.