۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۵۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ دسته: تولید
۰

انتشار سند استراتژی صنعتی بریتانیا از سوی دولت به منظور ایفای نقش فرماندهی و هماهنگی بین فعالیت های اقتصادی، مورد استقبال فعالین بخش خصوصی این کشور قرار گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت بریتانیا به تازگی سند استراتژی صنعتی منتشر کرده است تا نقش فرماندهی و هماهنگی بین فعالیت های اقتصادی را به عهده بگیرد.

این درحالیست که از زمان نخست وزیری مارگارت تاچر در دهه ۱۹۸۰ میلادی تا به حال، کشور بریتانیا هیچ سندی با عنوان استراتژی صنعتی منتشر نکرده است.

انتشار این سند به طور گسترده مورد استقبال رهبران کسب و کار کشور بریتانیا قرار گرفته است به طوریکه اتاق بازرگانی این کشور نیز از این اقدام دولت استقبال نموده است.

آدام مارشال رئیس اتاق بازرگانی کشور بریتانیا در این خصوص گفت: «در تدوین این استراتژی صنعتی دولت وقت زیادی برای شنیدن نگرانی های بخش خصوصی صرف کرد و از این رو در سند نهایی به مسائل مهمی توجه شده است.»

استفان مارتین مدیر کل یک موسسه فعال در حوزه سیاست گذاری نیز در خصوص این سند استراتژی صنعتی گفت: «این سند به بخش های کلیدی که مورد نیاز اقتصاد بریتانیا برای غلبه بر چالش ها و ایجاد رقابت پذیری است توجه نموده است.»

مایک چری رئیس اتحادیه کسب و کار های کوچک نیز از تمرکزگرایی این سند در حوزه بهبود مهارت ها و توسعه زیرساخت استقبال کرده است و همچنین توجه ویژه به افزایش سهم تحقیق و توسعه را امری ضروری دانسته است که در سند استراتژی صنعتی به آن توجه شده است.

منبع: ایندیپندنت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.