۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۴۲۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشورهای عضو گروه بریکس در نظر دارند تا شکل جدید از معاملات طلا را میان خود راه اندازی کنند. تحلیلگران معتقدند که این سیستم جدید می تواند شکل غربی سیستم مالی جهانی را تغییر دهد و پایانی بر عمر سیستم دلاری باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد به گفته مقامات روسی، کشورهای عضو گروه بریکس در نظر دارند تا یک پلتفرم معاملات طلای داخلی راه اندازی کنند. اگر این اتفاق بیافتد، اقتصاد جهانی به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر شکل خواهد داد و شکل غربی آن از بین خواهد رفت.

طبق گفته کلودیو گراس تحلیلگر بازار فلزات، ما باید ابتکار بریکس را در زمینه‌های گسترده‌تری به‌کار ببریم. این فقط بخشی از تحولات جغرافیایی سیاسی است که در دهه‌های اخیر آغاز شده است. در حال حاضر غرب در جنگ اقتصادی باخته است و در نتیجه اکنون تمرکز بر روی سیستم مالی است.

گراس معتقد است که چین در حال حاضر بر اقتصاد جهانی حکومت می‌کند و در این زمینه جایگاه آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهانی را از آن خود کرده است.

به گفته گراس از زمانی که چین و روسیه دریافته‌اند که آمریکا از دلار برای کنترل جهان استفاده می‌کند، با اجرای نوع جدیدی از استاندارد طلا می‌خواهند از این کنترل فاصله بگیرند. علاوه براین اکثریت مردم در آسیا طلا را به عنوان پول واقعی می‌دانند و این چیزی است که غرب آن را به دلیل انباشت پول کاغذی فراموش کرده است.

لازم به یادآوری است که کشورهای عضو بریکس ۴۰ درصد از جمعیت و ۲۳ درصد از تولید ناخالص جهان را تشکیل می‌دهند. سطح اعتماد میان کشورهای بریکس می‌تواند به تجارت طلای درون گروهی‌شان کمک کند و این یک رقیب جدی برای سیستم مالی کنونی است.

طبق نظریه هارتلند ژئواستراتژیست اوایل قرن بیستم، به زودی جنگ بین طلای فیزیکی و دلار آمریکا شروع خواهد شد و جهان به سمت جنگ میان ارزها حرکت خواهد کرد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.