۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۳۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت هند قصد دارد در سند استراتژی تجارت خارجی خود که هر ۵ سال یکبار منتشر می شود، مواردی همچون بهبود زیرساخت های صادراتی و حمایت از ایجاد اشتغال گسترده را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند اعلام کرده است در تدوین سیاست تجارت خارجی این کشور هدف اصلی ایجاد اشتغال گسترده و بهبود زیرساخت های صادراتی همچون حمل و نقل است.

دولت هند هر ۵ سال یک بار یک سیاست تجارت خارجی منتشر می کند که در آن جهت گیری های اصلی و حمایت های دولتی از حوزه تجارت خارجی اعلام می شود. با اینحال سند سیاست تجارت خارجی در طول ۵ سال اجرا نیز امکان بازنگری دارد.

سیاست تجارت خارجی فعلی کشور هند در سال ۲۰۱۵ میلادی اجرایی شده است و تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهد داشت. با اینحال دولت هند قصد دارد در ماه های آتی این سند سیاستی را بازنگری نماید.

طبق اعلام مقامات دولتی کشور هند در نظر گرفتن جامع تر سیاست هایی که منجر به اشتغال بیشتر و بهبود زیرساخت های صادراتی می شود، در بازنگری سند سیاست تجارت خارجی نقشی مهم و اساسی دارد.

بهبود زیرساخت های صادراتی می تواند به طور مؤثری از هزینه صادرات کالا برای صادرکنندگان بکاهد و از این رو یکی از مناسب ترین روش های حمایت از صادرات محسوب می شود.

همچنین دولت هند قصد دارد از صادرات محصولاتی بیشتر حمایت نماید که کاربری بیشتری دارند و اشتغال گسترده تری در داخل ایجاد می کنند. در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی پیش روی کشور هند افزایش جمعیت در سن اشتغال است که موجب شده سیاست های ایجاد اشتغال بیشتر در دستور کار دولت قرار بگیرد.

علاوه بر این اصلاح نظام مالیاتی در کشور هند مشکلاتی را برای صادرکنندگان کالا ایجاد کرده است. از این رو یکی دیگر از اهداف دولت از بازنگری در سیاست تجارت خارجی برطرف کردن نگرانی های صادرکنندگان از اجرای قانون مالیاتی جدید عنوان شده است.

در سند سیاست تجارت خارجی فعلی هند که از سال ۲۰۱۵ میلادی اجرایی شده است، اهدفی همچون افزایش میزان صادرات کالا و خدمات به بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. همچنین کشور هند قصد دارد تا این زمان سهم خود از تجارت جهانی را از ۲ درصد فعلی به بیش از ۳.۵ درصد افزایش دهد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.