۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۲۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۴

بر اساس آمار ارائه شده توسط کارشناسان قطری، میزان صادرات ایران به این کشور در طول ۶ ماه اخیر بیش از ۱۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور قطر در طول ماه های اخیر مورد تحریم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان قرار گرفته است.

تا پیش از تحریم های قطر بخش زیادی از محصولات مورد نیاز کشور قطر از دو کشور عربستان و امارات تهیه میشد اما تحریم های تجاری این کشورها موجب شد قطر با مشکلاتی در تأمین نیازهای وارداتی خود مواجه شود.

از زمان تحریم قطر شرایط برای صادرات محصولات مورد نیاز این کشور از سوی کشورهای ترکیه و ایران و حتی پاکستان فراهم شده است و این کشورها توانسته اند به طور قابل توجهی به میزان صادرات خود به کشور قطر بیفزایند.

یکی از کارشناسان تجاری کشور قطر میزان افزایش واردات کشور قطر در طول ۶ ماهه اخیر از ایران را بیش از ۱۱۷ درصد عنوان کرده است.

این درحالیست که بر اساس آمار گمرک، ایران در طول ۵ ماه اخیر ایران بیش از ۷۳۷.۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۷.۵ میلیون دلار به قطر صادر کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی ۳۱ درصد و از نظر قیمت دلاری حدود ۶۱ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان قطری معتقدند ایران تمایل زیادی برای افزایش روابط تجاری با قطر دارد و حتی در صورتی که بحران قطر با دیگر کشورهای عربی مرتفع گردد نیز روابط تجاری دوجانبه همچنان روندی صعودی را طی خواهد کرد.

کشور ترکیه نیز توانسته است در طول ماه های اخیر به میزان قابل توجهی به میزان صادرات خود به کشور قطر بیفزاید. این کشور به تازگی قراردادی را با کشورهای ایران و قطر به منظور تسهیل شرایط تراتزیت محصولات خود از خاک ایران به مقصد قطر منعقد کرده است.

منبع: الجزیره قطر

  1. این شرکت در نظر دارد مقدار ۲۰۰۰ تن گندم به کشور قطر صادر نماید لذا در صورت تمایل مراتب را اعلام تا نسبت به ارسال اقدام گردد

    با تشکر شرکت پایدار جنوب
    حسن پالای.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.