۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۱۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ دسته: دولت و حکمرانی
۰

رایزن بازرگانی افغانستان در نشستی با استاندار خراسان جنوبی و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان با اشاره به کیفیت کالاهای ایرانی در افغانستان خواستار افزایش مراودات تجاری بین دو کشور تا مرز ۵ میلیارد دلار شد.

به گزارش مسیر اقتصاد در نشستی که بین کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی و نمایندگان تجار افغانستان برگزار شد؛ نماینده بازرگانان افغان گفت که کیفیت کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای چینی در افغانستان بهتر است.

در این نشست که در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، رایزن بازرگانی افغانستان در ایران، مشاور اقتصادی سفارت افغانستان در ایران و مسئول دفتر تجاری افغانستان و رایزن سابق بازرگانی ایران حضور داشتند.

محمد مهدی مروج الشریعه، استان دار خراسان جنوبی در این نشست اظهار کرد: خراسان جنوبی مصمم به تحرک بخشی موثر برای اقتصاد مرز در مبادی ورودی و مرزی با افغانستان است و با تمام توان این مسئله به عنوان یک راهبرد موثر برای توسعه اقتصادی هر ۲ کشور ایران و افغانستان مورد توجه قرار می گیرد.[۱]

کیفیت بالاتر کالای ایرانی نسبت به چین

در این نشست جابر انصار رایزن بازرگانی افغانستان گفت: کیفیت کالای ایرانی به مراتب از کالای پاکستانی و چینی بهتر است و ما می خواهیم با همکاری های مشترک بازار ۲ میلیارد دلاری این کشور را به پنج میلیارد دلار تبدیل کنیم.

وی افزود: همانطور که امروز تجار افغانی دنبال مسیرهای جدید ترانزیتی هستند، خراسان جنوبی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که دارد می تواند مقصد کالاهایی از چابهار و بندرعباس باشد همچنین علاوه بر صدور کالا می تواند خدمات تجاری و صادراتی را مورد توجه قرار دهد.

لازم به ذکر است که کشور افغانستان پس از ثبات نسبی بعد جنگ شروع به برنامه ریزی های اقتصادی نموده است و کشوری بکر برای مصرف کالاهای ایرانی و همچنین سرمایه گذاری ایران می باشد.

پی نوشت:

[۱] سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی کدخبر: ۶۰۹۵۳۴



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.