۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۸۷۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ دسته: پول و بانک
۰

تحریم قطر از سوی کشورهای عربی مشکلات زیادی در تأمین مالی شرکت های این کشور ایجاد کرده است؛ بنابراین قطر قصد دارد با استفاده از صندوق ذخایر خارجی خود به تأمین مالی پروژه های داخلی بپردازد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور قطر به تازگی با تحریم های کشورهای عربی مواجه شده است. یکی از اثرات اصلی این تحریم ها ایجاد مشکل در تأمین مالی پروژه های داخلی قطر است.

در همین راستا مدیرعامل صندوق ذخایر خارجی قطر اعلام کرد این صندوق قصد دارد در تأمین مالی پروژه های داخلی این کشور مشارکت نماید.

بر اساس گفته های مدیرعامل صندوق ذخایر خارجی قطر که در یک روزنامه داخلی این کشور به چاپ رسیده است، پروژه هایی همچون ساخت مسکن و ساختمان های تجاری و همچنین کمک به توسعه برنامه های صنعت هوایی از برنامه های تعیین شده برای مشارکت صندوق ذخیره خارجی قطر است.

طرح «کاتارا» برنامه مهم دولت قطر در بخش راه و ساختمان است که در قالب آن قرار است ساختمان های مسکونی و تجاری همچون رستوران، سینما، مراکز فروش و سالن هایی ساخته شود.

درپی تحریم قطر از سوی کشورهای عربی به رهبری عربستان تأمین مالی این پروژه بزرگ قطر در بخش ساختمان با مشکلاتی مواجه شده است. از این رو کشور قطر قصد دارد از طریق صندوق ذخایر خارجی خود به تأمین مالی این پروژه بپردازد.

علاوه بر این شرکت هواپیمایی قطر ایرویز که تحت مالکیت دولت این کشور قرار دارد در طول ماه های اخیر از تحریم کشورهای عربی آسیب دیده است. حمایت از برنامه های این شرکت و تأمین مالی آن ها نیز گام بعدی در نظر گرفته شده برای صندوق ذخایر خارجی قطر است.

بر اساس گفته های مدیرعامل صندوق ذخایر خارجی قطر، این صندوق قصد دارد یک راهبرد بلندمدت برای حمایت هدفمند از شرکت های دولتی این کشور تدوین نماید.

این درحالیست که دیگر کشورهای عربی همچون عربستان سعودی نیز با سازوکارهای مختلفی از دارایی های خارجی خود برای کمک به اقتصاد داخلی و حمایت از شرکت های داخلی استفاده می کنند.

بر اساس گفته های مدیرعامل صندوق ذخایر خارجی قطر، حمایت از شرکت های داخلی با استفاده از دارایی های این صندوق هزینه ای به کشور قطر تحمیل نمی کند؛ بلکه تنها لازم است برای این هدف، سرمایه های این صندوق به درستی مدیریت شوند و در جای مناسب سرمایه گذاری گردند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.