۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۵۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ دسته: پول و بانک
۰

دولت هند به منظور افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها به فعالیت های تولیدی، آن ها را ملزم کرده است در گام اول ۴۰ میلیارد دلار از دارایی های فریز شده خود را به فروش برسانند.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال های اخیر یکی از مشکلات اصلی کشور هند در تأمین مالی فعالیت های تولیدی و زیرساختی، کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک ها بوده است.

این وضعیت درپی اعطای تسهیلات بد و معوق شدن آن ها و همچنین خرید گسترده دارایی ها ایجاد گشته که موجب فریز شدن بخش قابل توجهی از منابع بانکی کشور هند شده است.

در همین راستا دولت هند اعلام کرده است برای رفع این معضل بانک های هندی را ملزم کرده است در گام اول ۴۰ میلیارد دلار از دارایی های فریز شده خود را به فروش برسانند.

دولت هند و خصوصا نارندرا مودی نخست وزیر این کشور، در زمینه اصلاح نظام بانکی و به طور خاص فروش دارایی های فریز شده بانک ها به منظور افزایش توان تسهیلات دهی آن ها به فعالیت های تولیدی رویکردی مناسب اتخاذ کرده اند. دولت هند اعلام کرده است فروش دارایی های فریز شده بانک ها باید سریع و در عین حال با سازوکارهای مناسب انجام بگیرد.

دولت هند امیدوار است بانک های دولتی این کشور بتوانند از طریق فروش دارایی های فریز شده بخش زیادی از منابع خود را آزاد نمایند.

کاهش میزان سرمایه گذاری و رکود در فعالیت های تولیدی از نتایج فریز شدن دارایی های بانک هاست که در سال های اخیر اثرات نامطلوبی بر عملکرد اقتصاد کشور هند داشته است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.