۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۰۷۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ دسته: مسکن
۰

وزیر مسکن هند با تأکید بر ضرورت اتصال اطلاعات خرید و فروش مسکن به سامانه هویتی آدهار گفت: اتصال این اطلاعات از بسیاری از کلاهبرداری ها در خرید و فروش مسکن جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد هاردیپ پوری وزیر مسکن هند اعلام کرد اطلاعات خرید و فروش بخش مسکن شهروندان به سامانه یکتا هویتی آدهار متصل خواهد شد.

هند به تازگی طرحی با نام آدهار را به منظور ایجاد یک پایگاه یکتای هویتی اجرایی نموده است. در قالب این طرح یک شناسه یکتا برای بیش از ۱.۲ میلیارد نفر از جمعیت هند در نظر گرفته شده و مواردی همچون حساب های بانکی، پرداخت مالیات و تلفن های همراه افراد به این سامانه متصل شده اند.

اتصال اطلاعات مربوط به خرید و فروش مسکن به سامانه یکتای هویتی در واقع گام بعدی دولت هند در زمینه تکمیل شفافیت اقتصادی در این کشور محسوب می شود.

طبق گفته وزیر مسکن کشور هند در حال حاضر زمان مشخصی برای اتصال این سامانه ها در نظر گرفته نشده اما به طور قطع این اقدام در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد چراکه در غیر اینصورت سامانه هویتی کامل نخواهد بود.

وزیر مسکن هند در این خصوص گفته است: «یکی از اهداف راه اندازی سامانه یکتای هویتی در قالب سامانه آدهار جلوگیری از فعالیت های اقتصادی مجرمانه از طریق رصد نقل و انتقال پول است. برای تحقق چنین هدفی حتما لازم است نقل و انتقال های گسترده پول شامل خرید و فروش در بخش مسکن، به طور کامل رصد و شفاف سازی شود تا امکان تشخیص فعالیت های مجرمانه افزایش یابد.»

درحال حاضر یکی از مشکلات بخش مسکن هند آمار قابل توجه کلاهبرداری از خریداران مسکن از طریق قراردادهای جعلی است و وزیر مسکن هند قصد دارد با اقداماتی نظیر اتصال اطلاعات خرید و فروش مسکن به سامانه جامع آدهار این مشکل را رفع نماید.

اتصال اطلاعات خرید و فروش مسکن به سامانه آدهار علاوه بر ایجاد شفافیت و فراهم کردن امکان سیاست گذاری، از بسیاری از کلاه برداری ها در زمینه خرید و فروش جعلی مسکن نیز جلوگیری می کند.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.