۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۵۵۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ دسته: انرژی
۰

باوجود انتشار خبرهایی مبنی بر مخالف شرکت گازپروم روسیه نسبت به تمدید توافق کاهش تولید کشورهای عضو اوپک و روسیه، روابط عمومی این شرکت هرگونه مخالفت با این توافق را تکذیب کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد، شرکت های انرژی در روسیه از امضای قرارداد بین مسکو و سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید خالص حمایت کرده اند.

در حالی که کشور های اوپک به تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید فکر می کنند، وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، در مورد تمدید شش ماهه توافق از ژانویه ۲۰۱۸ (دی ماه ۹۶)  با شرکت های نفتی کشورش، بحث و تبادل نظر کرده است.

بر اساس این گزارش تمام شرکت های روسی به جز سومین شرکت بزرگ انرژی این کشور یعنی گازپروم از تمدید توافق اوپک حمایت می کنند اما روابط عمومی «گازپروم نفت» عدم پشتیبانی از این قرارداد را انکار می کند.

در همین زمینه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که توافق کاهش تولید بایستی تا پایان سال بعد (۲۰۱۸) تمدید گردد. یک منبع آگاه نیز گفته است که روسیه و عربستان سعودی در این زمینه قبلا به توافق رسیده اند.

در دسامبر ۲۰۱۶ (آذر ماه ۹۵)، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان عمده نفت توافق کردند که کاهش تولید را از ابتدای ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۹۵) به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز برای حمایت از بازار و افزایش قیمت نفت به ۶۰ دلار برای هر بشکه انجام دهند. در ماه مه ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۹۶)، این توافقنامه برای نه ماه دیگر تمدید شد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.