۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۲۹۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ دسته: کشاورزی
۰

اتحادیه اروپا به تازگی قوانین سخت گیرانه ای برای واردات برنج وضع کرده که موجب کاهش میزان صادرات برنج هند به کشورهای عضو این اتحادیه خواهد شد. اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان اعلام کرده است این کشور امکان پر کردن جای برنج هندی در بازار اروپا را دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد اتحادیه اروپا به تازگی محدودیت های جدیدی در زمینه واردات برنج وضع کرده که موجب می شود برنج کاران هندی امکان صادرات به کشورهای عضو این اتحادیه را نداشته باشند.

اتحادیه اروپا به طور کلی قوانین وارداتی سختگیرانه ای در زمینه واردات کالا، خصوصا محصولات کشاورزی دارد و وضع قوانین جدید در زمینه واردات برنج نیز در همین راستا بوده است.

وضع استانداردهای سختگیرانه یکی از راه های کشورهای توسعه یافته همچون اتحادیه اروپا برای محدودیت و کنترل واردات خصوصا در زمینه محصولات کشاورزی است.

انتظار می رود وضع قوانین محدودکننده جدید از سوی اتحادیه اروپا بر سر واردات برنج از سوی هند دست کم تا دو فصل از ورود تولیدات هندی به کشورهای اتحادیه اروپا جلوگیری نماید. در حال حاضر هند سالانه ۳۵۰ هزار تن برنج به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیون دلار به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می کند.

در این راستا مسئولین پاکستانی اعلام کرده اند قصد دارند با حمایت از تولیدکنندگان داخلی دست کم در کوتاه مدت جای خالی هند در بازار برنج اروپا را پر نمایند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج کشور پاکستان نیز اعلام کرده است تولیدکنندگان برنج پاکستان ظرفیت افزایش تولید و صادرات به بازار کشورهای اروپایی را دارند.

به گفته وی در سال های اخیر میزان صادرات برنج پاکستان به کشورهای اروپایی افزایش یافته و به ۱۵۰ هزار تن رسیده است. با این حال میزان صادرات برنج پاکستان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ظرفیت افزایش تا بیش از ۳۵۰ هزار تن را دارد که به دلیل خارج شدن برنج هندی از بازار این امکان بیش از گذشته فراهم است.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.