۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۲۷۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

استرالیا و پرو به منظور کاهش ۹۹ درصد تعرفه ها، آزادسازی هر چه بیشتر تجارت و دسترسی به بازارهای یکدیگر اقدام به انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه نمودند. گسترش توافقنامه های تجاری دوجانبه میان کشورها نشان می دهد که مسیر جدید تجارت جهانی که جایگزین WTO شده است ادامه دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد استرالیا و پرو روز شنبه دهم نوامبر، در جلسه رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام که در ویتنام برگزار شد اقدام به انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه نمودند.

این توافقنامه ۹۹ درصد تعرفه های کالاهای صادراتی استرالیا به پرو را از بین می برد و دسترسی صادرکنندگان پرو به بازارهای استرالیا را نیز افزایش می دهد.

برای پرو این توافقنامه به معنای دسترسی بیشتر به بازارهای استرالیایی جهت صادرات محصولات کشاورزی خود از قبیل میوه های تازه، غذاهای دریایی و پوشاک است. دیگر محصولات عمده صادراتی به استرالیا شامل مواد شیمیایی، آهن، فولاد، روی و تجهیزات ساخت و ساز خواهد بود.

استرالیا هر ساله ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای پرو را خریداری می کند. این توافقنامه فرصت های فراوانی را برای صادرکنندگان پرویی ایجاد خواهد کرد.

در عوض استرالیا نیز گوشت گاو، لبنیات، نوشیدنی، بادام،تکنولوژی و خدمات معدنی را به پرو صادر خواهد کرد. هر ساله استرالیا ۶ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی استرالیا را وارد می کند.

پدرو پابلو رئیس جمهور پرو معتقد است که این توافقنامه سبب افزایش اشتغال و جذب سرمایه گذاری برای کشورش خواهد بود.

لوک ماتو، مدیر تجارت و اقتصاد شرکت گرین گرورز استرالیا در جلسه امضاء توافقنامه گفت: توافقنامه تجارت دوجانبه نقطه عطف موفقی در آزادسازی تجارت است و دسترسی به بازارهای باز و منصفانه بین المللی برای موفقیت بخش کشاورزی و غلات استرالیا از اهمیت فراوانی برخوردار است.

برگرفته از: گرین سنترال و پرو ریپرت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.