۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۹۹۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ دسته: تولید
۰

دونالد ترامپ در سفر به ژاپن به طور صریح از مقامات این کشور درخواست کرده بخش بیشتری از خودروهایی که در بازار آمریکا می فروشند را در این کشور تولید نمایند. این درحالیست که در حال حاضر خودروسازان ژاپنی سالانه ۴ میلیون خودرو در آمریکا تولید می کنند و در طول ۳۰ سال اخیر میزان صادرات خودرو ژاپن به آمریکا از ۳.۵ میلیون به ۱.۵ میلیون کاهش یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هفته جاری برای بحث و گفتگو بر سر مسائل تجاری و اقتصادی به کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن سفر کرده است.

ترامپ در ژاپن به طور صریح از مقامات این کشور درخواست کرده است به جای تولید خودرو در ژاپن و فروش آن در آمریکا باید خودروهای بیشتری در آمریکا تولید کنند.

ترامپ همچنین در پاسخ به خبرنگاران «بی ادبانه» بودن این درخواست صریح از کشور ژاپن را رد کرده است و چنین درخواستی را حق مسلم خود دانسته است.

خودروسازان ژاپنی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو در آمریکا به شمار می روند و از طرف دیگر بخش زیادی از خودروهای ژاپنی در بازار کشور آمریکا به فروش می رسد.

ترامپ از زمان شروع فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا بارها از خودروسازان ژاپنی درخواست نموده فعالیت خود را در کشور آمریکا توسعه دهند و بخش بیشتری از خودروهایی که در بازار آمریکا می فروشند را در این کشور تولید نمایند.

در همین راستا برخی شرکت های خودروساز ژاپنی همچون تویوتا و مزدا در طول ماه های اخیر به درخواست های ترامپ عمل کرده اند و سرمایه گذاری های متعددی در ایالت های مختلف آمریکا به منظور توسعه خطوط تولید خودرو در این کشور انجام داده اند.

طبق ادعای مقامات ژاپنی خودروسازان این کشور در سال گذشته بیش از ۴ میلیون خودرو در آمریکا تولید کرده اند. با اینحال در سال گذشته میزان صادرات خودرو ژاپن به آمریکا در حدود ۱.۵ میلیون خودرو بوده است.

این درحالیست که بیش از ۳۰ سال قبل و در سال ۱۹۸۶ میلادی میزان صادرات خودرو ژاپن به آمریکا بیش از ۳.۵ میلیون خودرو بوده است.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.